مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,526
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,977
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعارض سازمانی و راهبردهای مدیریت آب

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 80

چکیده

 تعارض مهمترین عارضه رفتار گروهی می باشد. مدیری که اصول اساسی تعارض و مذاکره را می داند, دارای آمادگی بیشترین خواهد بود تا به طور موفقیت آمیز با این موقعیتهای اجتناب ناپذیر, برخورد کند. مدیریت تعارض, شناخت و اداره تعارض بع صورتی معقول, منصفانه و کار است. تعارض می تواند با استفاده از مهارتهایی چون ارتباطات موثر, حل مساله و مذاکره مدیریت شود. قبل از هر چیز برای اداره تعارض باید آن را شناسایی و تجزیه و تحلیل کرد و علل ایجاد تعارض را مورد بررسی قرار داد. پس از تشخیص تعارض و علل آن, نکته کلیدی در مدیریت تعارض, انتخاب سبک مناسب جهت بهره برداری موثر از آن است. زیرا توانایی برخورد با تعارض و اداره آن, در موفقیت مدیران سازمان ها نقش ارزنده ای دارد. اگر تعارض ها سازنده باشند, موجب بروز افکار نو و خلاق می شوند و زمینه تغییر و نوآوری و تحول سازنده را در سازمان فراهم می سازند و در نهایت به مدیریت کمک می کنند تا به اهداف سازمانی خویش نایل آید. در این مقاله سعی بر آن است که مفهوم تعارض, سیر تکاملی اندیشه تعارض, رابطه تعارض و عملکرد, انواع و علل تعارض مورد بررسی قرار گیرد. پس از آن مدیریت تعارض و فنون و راهبردهای مدیریت جهت اداره موثر تعارض مورد بحث قرار خواهد گرفت. امید است مورد استفاده مدیران و دست اندر کاران سازمان ها قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نکویی مقدم، محمود، و پیرمرادی بزنجانی، نرگس. (1386). تعارض سازمانی و راهبردهای مدیریت آب. مدیریت فردا، 5(18)، 67-80. SID. https://sid.ir/paper/147448/fa

    Vancouver: کپی

    نکویی مقدم محمود، پیرمرادی بزنجانی نرگس. تعارض سازمانی و راهبردهای مدیریت آب. مدیریت فردا[Internet]. 1386؛5(18):67-80. Available from: https://sid.ir/paper/147448/fa

    IEEE: کپی

    محمود نکویی مقدم، و نرگس پیرمرادی بزنجانی، “تعارض سازمانی و راهبردهای مدیریت آب،” مدیریت فردا، vol. 5، no. 18، pp. 67–80، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/147448/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button