مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

45
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه ادراک از محیط یادگیری سازنده گرا و تعلق به مدرسه با نقش میانجی گری ثبات قدم

صفحات

 صفحه شروع 197 | صفحه پایان 211

چکیده

 هدف: در عصر حاضر یکی از دغدغه های اصلی جوامع, آموزش اثربخش است که مستلزم ایجاد روابط سازنده بین یادگیرندگان و محیط آموزشی می باشد. این رابطه می تواند طیفی از متغیرهای شخصیتی و محیطی را در برگیرد. در همین راستا این پژوهش با هدفسی رابطه بین ادراک از محیط یادگیری سازنده گرا و تعلق به مدرسه با نقش میانجی گری ثبات قدم در دانش آموزان انجام گرفت.روش: پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی و با استفاده از رویکرد معادلات ساختاری بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان مدارس متوسطه (دوره اول) شهرستان میبد در سال تحصیلی 1401-1400 بود که به صورت تصادفی خوشه­ای تعداد 220 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد. داده های پژوهش با استفاده از پرسشنامه های ادراک از محیط یادگیری سازنده گرا تیلور و همکاران (1997), ثبات قدم داکورث و همکاران (2007) و مقیاس تعلق به مدرسه بتی و بری (2005) گردآوری شد. داده ها با استفاده از رویکرد مدل معادلات ساختاری مورد تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: نتایج نشان داد مدل مطرح شده از برازش خوبی برخوردار است(0.078=RMSEA) نتایج مدل یابی نشان داد که ادراک از محیط یادگیری سازنده گرا نقش مستقیم معناداری بر احساس تعلق به مدرسه دانش آموزان دارد (0.01>p). همچنین ادراک از محیط یادگیری سازنده گرا به طور غیرمستقیم و از طریق ثبات قدم اثر معناداری بر تعلق به مدرسه دارد (0.041).نتیجه گیری: یافته ها نشان می دهد با غنی سازی در یادگیری سازنده گرا از طریق تجهیز محیط فیزیکی آموزش و تقویت مهارت های معلمان و آموزش متغیرهای مؤثر در ثبات قدم تحصیلی به دانش آموزان می توان افزایش احساس تعلق به مدرسه را در آنها انتظار داشت.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button