مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,728
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

664
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی مفهومی- عملیاتی راه انداز راهبردهای تربیت مهدوی در نظام آموزشی کشور

صفحات

 صفحه شروع 165 | صفحه پایان 189

چکیده

 پرداختن به تربیت الهی نوآموزان و فراگیران جامعه اسلامی اعم از کودکان, نوجوانان و جوانان و تلاش برای تحقق حیات طیبه و قرب الهی, همواره از دغدغه های نظام تعلیم و تربیت کشورمان بوده است. در این راستا از گذشته تا کنون گام هایی هرچند نمادین و نه چندان بنیادین در ابعاد گوناگون تربیت اسلامی, دینی و قرآنی برداشته شده است. روشن است که محور مشترک و تاکید قاطع ابعاد گوناگون تربیت الهی مبتنی آموزه های دینی و فقه شیعی, همانا کوشش برای تربیت انسان هایی موحد, پویا, امیدوار به آینده و منتظر مصلح جهانی است که ضمن دوری از اندیشه های پوچ گرایانه, در تکاپوی دستیابی به حیات طیبه و ساختن جامعه زمینه ساز و منتظر گام برمی دارند. در سال های اخیر با همت برنامه ریزان تربیتی و مسوولان فرهنگی کشورمان, به ویژه با تولید «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش», اقدامات برنامه ای کلان و ریل گذاری اساسی در حوزه تربیت مهدوی فراگیران صورت گرفته است. اما لازم است برای تحقق اهداف برنامه ها و راه اندازی الگوی تربیت مهدوی, گام های اجرایی و عملیاتی مهمی برداشته شود که در این راستا, الگوی معرفی شده در پژوهش حاضر, با هدف شناسایی, تبیین و نهادینه ساختن راهبردهای عملیاتی تربیت مهدوی در حوزه های سه گانه مغزافزار, نرم افزار و سخت افزار نظام تعلیم و تربیت کشورمان ارائه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بقایی، حسین، میهماندوست، حمید، قهرمانی فرد، فاضل، و قهرمانی فرد، کامیار. (1392). الگوی مفهومی- عملیاتی راه انداز راهبردهای تربیت مهدوی در نظام آموزشی کشور. مشرق موعود، 7(26)، 165-189. SID. https://sid.ir/paper/151031/fa

    Vancouver: کپی

    بقایی حسین، میهماندوست حمید، قهرمانی فرد فاضل، قهرمانی فرد کامیار. الگوی مفهومی- عملیاتی راه انداز راهبردهای تربیت مهدوی در نظام آموزشی کشور. مشرق موعود[Internet]. 1392؛7(26):165-189. Available from: https://sid.ir/paper/151031/fa

    IEEE: کپی

    حسین بقایی، حمید میهماندوست، فاضل قهرمانی فرد، و کامیار قهرمانی فرد، “الگوی مفهومی- عملیاتی راه انداز راهبردهای تربیت مهدوی در نظام آموزشی کشور،” مشرق موعود، vol. 7، no. 26، pp. 165–189، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151031/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button