مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

99
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

41
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تاثیر روش های نوین تدریس بر یادگیری دانش آموزان در درس معارف

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 روش های نوین تدریس در درس معارف می توانند تأثیرات مثبتی بر یادگیری دانش آموزان داشته باشند. این روش ها با تاکید بر فعالیت های عملی, تعامل گروهی و بهره گیری از فناوری های نوین, فرصتی را برای دانش آموزان فراهم می آورند تا در فرآیند یادگیری به طور فعال شرکت کنند. با استفاده از ابزارهای چندرسانه ای مانند ویدیوها, انیمیشن ها و برنامه های نرم افزاری, معلمان می توانند مفاهیم پیچیده را به شیوه ای جذاب تر و قابل فهم تر ارائه دهند. همچنین, روش های مبتنی بر پروژه و کار گروهی, به دانش آموزان این امکان را می دهد که ایده ها و نظرات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و به تحلیل و بررسی موضوعات بپردازند. این نوع یادگیری فعال به تقویت مهارت های تفکر انتقادی و حل مسئله کمک می کند. روش های نوین تدریس همچنین می توانند انگیزه و علاقه دانش آموزان به موضوع معارف را افزایش دهند. وقتی که یادگیری به یک تجربه جذاب و تعاملی تبدیل شود, دانش آموزان بیشتر تمایل دارند که در بحث ها مشارکت کنند و در فرآیند یادگیری پیشرفت کنند. علاوه بر این, انعطاف پذیری در روش های تدریس به معلمان این امکان را می دهد که متناسب با نیازها و سطوح مختلف دانش آموزان, روش های مناسب تری را انتخاب کنند. این موضوع باعث می شود که یادگیری به شکل بهتری صورت گیرد و دانش آموزان بتوانند با سرعت و شیوه های مطلوب خود پیشرفت کنند. روش های نوین تدریس می توانند به تقویت ارتباط بین معلم و دانش آموز نیز کمک کنند. با استفاده از فضایی دوستانه و حمایتی, دانش آموزان احساس راحتی بیشتری در ابراز سوالات و نظرات خود خواهند داشت, که این خود به یادگیری عمیق تر و مؤثرتر منجر می شود. در مجموع, استفاده از این روش ها می تواند به بهبود کیفیت یادگیری و درک عمیق تری از مفاهیم معارف برای دانش آموزان بینجامد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button