مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,167
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,514
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ویژگی های روان سنجی مقیاس چندبعدی اضطراب کودکان

صفحات

 صفحه شروع 70 | صفحه پایان 87

چکیده

 هدف: هدف پژوهش تعیین ویژگی های روان سنجی مقیاس چندبعدی اضطراب کودکان بود.روش: روش پژوهش توصیفی- پیمایشی بود. با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای از میان 92249 دانش آموز پایه سوم, چهارم و پنجم ابتدایی مدارس دولتی شهر مشهد در سال تحصیلی 90-89, تعداد 507 دانش آموز انتخاب شد. ابزارهای پژوهش پرسشنامه اطلاعات جمعیت شناختی, مقیاس تجدیدنظرشده اضطراب آشکار کودکان رینولدز و ریچموند (1978), مقیاس افسردگی کودکان کواکس (1977) و مقیاس چندبعدی اضطراب کودکان مارچ, پارکر, سالیوان, استالینگ و کانرز (1997) بود.یافته ها: تحلیل داده ها نشان داد اعتبار بازآزمایی و همسانی درونی کل مقیاس چندبعدی اضطراب کودکان به ترتیب 0.48 و 0.79 است. همچنین همبستگی این مقیاس با مقیاس اضطراب آشکار و مقیاس افسردگی کودکان به ترتیب برابر با 0.38 و 0.02 بود که بیانگر روایی همگرا و واگری مقیاس مذکور است. نتایج تحلیل عاملی تاییدی نیز نشان داد که الگوی 4 عاملی مقیاس چندبعدی اضطراب کودکان در جامعه ایرانی برازش خوبی دارد.نتیجه گیری: مقیاس چندبعدی اضطراب مشخصه های روان سنجی قابل قبولی در جامعه ایرانی دارد و یک ابزار غربالگری مفید جهت شناسایی کودکان مبتلا به اختلال های اضطرابی است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مشهدی، علی، سلطانی شال، رضا، میردورقی، فاطمه، و بهرامی، بتول. (1391). ویژگی های روان سنجی مقیاس چندبعدی اضطراب کودکان. روان شناسی کاربردی، 6(1 (پیاپی 21))، 70-87. SID. https://sid.ir/paper/151852/fa

Vancouver: کپی

مشهدی علی، سلطانی شال رضا، میردورقی فاطمه، بهرامی بتول. ویژگی های روان سنجی مقیاس چندبعدی اضطراب کودکان. روان شناسی کاربردی[Internet]. 1391؛6(1 (پیاپی 21)):70-87. Available from: https://sid.ir/paper/151852/fa

IEEE: کپی

علی مشهدی، رضا سلطانی شال، فاطمه میردورقی، و بتول بهرامی، “ویژگی های روان سنجی مقیاس چندبعدی اضطراب کودکان،” روان شناسی کاربردی، vol. 6، no. 1 (پیاپی 21)، pp. 70–87، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151852/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button