مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

32
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل یک دهه از نمرات دانشجویان دانشکدۀ مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف، با استفاده از پردازش سیگنال‏ های گرافی

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 76

چکیده

 در پژوهش حاضر, به بررسی عملکرد تحصیلی دانشجویان و شناسایی الگوهای مؤثر بر موفقیت یا افت تحصیلی آنان, با استفاده از ابزارهای پردازش سیگنال گرافی, می‏پردازیم. جامعۀ آماری بررسی‏ شده شامل دانشجویان کارشناسی دانشکدۀ مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف, در بازۀ زمانی 1390ـ1400, و داده‏های پژوهشی شامل نمرات دانشجویان در دروس گوناگون, شاخه‏ های تخصصی (گرایش) و زمان پذیرش هر درس است. شایان ذکر است که از تمامی داده ‏ها استفاده و از نمونه ‏گیری پرهیز شده است.در روش استفاده‏ شده, هر دانشجو را یک گره در یک گراف در نظر گرفته و گره ‏ها را, براساس مشابهت عملکرد تحصیلی, به‏صورت وزن‏دار متصل کرده ‏ایم. سپس, با استفاده از اتصالات گراف, تطابق نمرات دروس خاص را با عملکرد کلی دانشجویان بررسی کرده ‏ایم. نتایج نشان‏دهندۀ تطابق‏ نداشتن نمرات برخی از دروس با عملکرد کلی دانشجویان است که ممکن است به تنوع سیاست های نمره‏دهی و سبک‏ های آموزشی مرتبط باشد. این بازخورد به بهبود شیوۀ نمره ‏دهی کمک می‏کند.همچنین ارزیابی‏ ها نشان می‏دهد انتخاب گرایش دانشجویان تنها در 44 درصد از موارد با توانایی آنان همخوانی دارد. در تحلیلی دیگر, مشخص شد نمرات 5 درصد از دانشجویان در دوران همه ‏گیری کرونا رشد چشمگیری داشته که ممکن است به تقلب نظام‏ مند در امتحانات مجازی اشاره داشته باشد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button