مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

680
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

626
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل نشانه شناختی برنامه های «رنگین کمان» و «هزارو شصت و شونزده» از منظر آموزش ترافیک به مخاطبان کودک

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 115

چکیده

 کودکان در موقعیت های ترافیکی آسیب پذیرند اما در زندگی شهری, حضور آنان در موقعیت های ترافیکی اجتناب ناپذیر است. بنابراین آموزش مهارت های ترافیکی برای حفظ ایمنی آنان ضرورت دارد. آموزش ترافیک به لحاظ آماده ساختن کودکان برای ایفای نقش به عنوان شهروندان مسوول در بزرگسالی نیز حائز اهمیت است. نظر به ظرفیت برنامه های کودک تلویزیون برای آموزش ترافیک, در مقاله حاضر, متونی از دو برنامه تلویزیونی مختص کودکان (رنگین کمان و هزار و شصت و شونزده) بر اساس سه رویکرد عمده در آموزش ترافیک بررسی شده است. تحلیل نشانه شناسی متون حاکی از آن است که هرچند پیام های آموزشی صریح, توصیه هایی را برای ایمنی کودکان در موقعیت های ترافیکی ارائه می کنند, اما بازنمایی تصویری انفعالی و ناتوان از شخصیت های کودک و کمبود آموزش های عملیاتی, توانمندسازی آنان را در کنش های ترافیکی تحت الشعاع قرار می دهد. همچنین تاکید بر ایمنی شخصی, بعد مسوولیت اجتماعی را در آموزه های مربوط به جامعه پذیری تضعیف می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سالمی، آزاده، و عظیمی فرد، فاطمه. (1396). تحلیل نشانه شناختی برنامه های «رنگین کمان» و «هزارو شصت و شونزده» از منظر آموزش ترافیک به مخاطبان کودک. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، 24(3 (پیاپی 91) )، 93-115. SID. https://sid.ir/paper/152876/fa

    Vancouver: کپی

    سالمی آزاده، عظیمی فرد فاطمه. تحلیل نشانه شناختی برنامه های «رنگین کمان» و «هزارو شصت و شونزده» از منظر آموزش ترافیک به مخاطبان کودک. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)[Internet]. 1396؛24(3 (پیاپی 91) ):93-115. Available from: https://sid.ir/paper/152876/fa

    IEEE: کپی

    آزاده سالمی، و فاطمه عظیمی فرد، “تحلیل نشانه شناختی برنامه های «رنگین کمان» و «هزارو شصت و شونزده» از منظر آموزش ترافیک به مخاطبان کودک،” پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، vol. 24، no. 3 (پیاپی 91) ، pp. 93–115، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/152876/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button