مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,471
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش آموزش در رونق صنعت جهانگردی و رضایت جهانگرد در ایران

صفحات

 صفحه شروع 141 | صفحه پایان 164

چکیده

 مقاله حاضرحاصل مطالعاتی است که به منظور شناخت موانع و تنگناهای صنعت جهانگردی در ایران صورت گرفته است. در این مطالعه سعی شده کمی ها و کاستی هایی که در این صنعت وجود دارد به تصویر کشیده شود. سنجش میزان رضایت جهانگردانی که به ایران سفر می کنند و مقایسه دیدگاه کارشناسان صنعت جهانگردی ایران با دیدگاه جهانگردان خارجی در مورد صنعت توریسم ایران از جمله اهداف پژوهشی است که انجام شده است. نمونه آماری ما در این گزارش دو گروه بوده که یک گروه آن را کارشناسان صنعت جهانگردی در سازمان ایرانگردی و جهانگردی و گروه دیگر را جهانگردان خارجی که به اصفهان سفر کرده اند تشکیل می دهند. روش نمونه گیری در این پژوهش به صورت تمام شماری مقطعی در هتلهای توریست پذیر اصفهان انجام شده بطوری که تعداد 200 نفر جهانگرد از هشت ملیت و تعداد 50 کارشناسان صنعت جهانگردی در این نمونه مورد مطالعه قرار گرفته اند. چهارچوب نظری تحقیق با استفاده از نظراتی مانند مبادله, نظریه توسعه جهانگردی پایدار استفاده شده و در این تحقیق تلاش بر آن بوده است به سوالات زیر پاسخ داده شود که: چه عواملی در جذب ودفع صنعت جهانگردی ایران موثر است؟ میزان رضایت توریست های خارجی که به ایران (شهر اصفهان) سفر می کنند در چه حدی است؟ و این میزان رضایت تحت تاثیر چه عواملی کاهش یا افزایش می یابد؟ به منظور حصول از اطمینان, اعتبار و روایی پرسشنامه ها, ابتدا پرسشنامه اولیه در جمعیت محدودی از جهانگردان و کارشناسان جمع آوری شد و سپس با توجه به دستاوردها و نتایج حاصله, پرسشنامه نهایی طراحی و در نمونه مورد مطالعه, اجرا گردید. پس از وارد نمودن اطلاعات در کامپیوتر با استفاده از نرم افزار SPSS پردازش اطلاعات آماری انجام گرفت. پس از جمع آوری و تحلیل اطلاعات محقق به این نتیجه رسیده است که عواملی ازقبیل: بهبود امکانات رفاهی جهانگردان, ارایه مدت زمان اقامت بیشتر, برقراری امنیت, اطلاع رسانی گسترده تر, کاهش اعمال محدودیتهای مذهبی, سرمایه گذاری خصوصی در صنعت جهانگردی, حمل و نقل پایدار, کاهش محدودیت تجاری, ارتقای کیفیتهای آموزشی مناطق توریست پذیر, افزایش روابط فرهنگی ایران با سایر کشورها و ... در میزان رضایت جهانگردان و رونق صنعت جهانگردی ایران موثرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کفاشی، مجید. (1388). نقش آموزش در رونق صنعت جهانگردی و رضایت جهانگرد در ایران. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 4(4 (مسلسل 16))، 141-164. SID. https://sid.ir/paper/154065/fa

    Vancouver: کپی

    کفاشی مجید. نقش آموزش در رونق صنعت جهانگردی و رضایت جهانگرد در ایران. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1388؛4(4 (مسلسل 16)):141-164. Available from: https://sid.ir/paper/154065/fa

    IEEE: کپی

    مجید کفاشی، “نقش آموزش در رونق صنعت جهانگردی و رضایت جهانگرد در ایران،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 4، no. 4 (مسلسل 16)، pp. 141–164، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154065/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا