مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,344
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

250
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه مولفه های هوش هیجانی و کارآفرینی در بین دانشجویان (مطالعه موردی: دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت- دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران)

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 17

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی رابطه 4 مولفه هوش هیجانی (روابط بین فردی, واقع گرایی, تحمل فشار روانی, خوش بینی) با کارآفرینی در بین دانشجویان رشته مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی مازندران (ورودی مهر ماه 1388) به مرحله اجرا درآمده است. به منظور دستیابی به هدف پژوهش از بین 80 دانشجو 66 نفر به عنوان جامعه نمونه به شیوه جدول مورگان انتخاب شدند که در نهایت به دلیل ناقص بودن و عدم برگشت به 60 نفر کاهش یافت. این پژوهش به روش میدانی بوده و ابزارهای مورد استفاده جهت جمع آوری داده ها, پرسش نامه هوش هیجانی بار- ان و پرسش نامه کارآفرینی اسکار بورف و زیمرر بوده است.نتیجه به دست آمده حاکی از آن بود که بین هر چهار مولفه انتخابی از هوش هیجانی با کارآفرینی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد (که ضریب همبستگی آنها به ترتیب r=0.359,r=0.374 , r=0.333, r=0.389 در سطح p<0.01 رابطه مثبت و مستقیم دارد).

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مشبکی، اصغر، محمدعلی تباربائی، مهدی، و شایگان فرد، زهرا. (1391). بررسی رابطه مولفه های هوش هیجانی و کارآفرینی در بین دانشجویان (مطالعه موردی: دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت- دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران). نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 7(2 (مسلسل 26))، 7-17. SID. https://sid.ir/paper/154082/fa

Vancouver: کپی

مشبکی اصغر، محمدعلی تباربائی مهدی، شایگان فرد زهرا. بررسی رابطه مولفه های هوش هیجانی و کارآفرینی در بین دانشجویان (مطالعه موردی: دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت- دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران). نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1391؛7(2 (مسلسل 26)):7-17. Available from: https://sid.ir/paper/154082/fa

IEEE: کپی

اصغر مشبکی، مهدی محمدعلی تباربائی، و زهرا شایگان فرد، “بررسی رابطه مولفه های هوش هیجانی و کارآفرینی در بین دانشجویان (مطالعه موردی: دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت- دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران)،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 7، no. 2 (مسلسل 26)، pp. 7–17، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154082/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button