مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,157
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

657
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه تعیین کننده های سازمانی و فراسازمانی رضایت شغلی کارکنان یک شرکت خدماتی

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 140

چکیده

رضایت شغلی یکی از اساسی ترین سازه های مورد توجه در مطالعات سازمانی معاصر به شمار می رود. تحقیق حاضر با هدف بررسی رضایت شغلی و مهم ترین عوامل مرتبط با آن در میان کارکنان یک شرکت خدماتی در شهر شیراز انجام شده است. در این مطالعه با رویکرد کمی و روش پیمایشی و با تاکید بر نظریات مبادله و گروه مرجع یازده فرضیه ارائه شد. برای گردآوری داده های مورد نیاز, پرسشنامه طراحی شد و توسط 400 نفر از کارکنان که به شیوه نمونه گیری تصادفی سیستماتیک انتخاب شدند, تکمیل شد. نتایج تحلیل داده ها نشان داد که جنسیت رابطه معناداری با رضایت شغلی ندارد. تحصیلات, سن, سابقه خدمت در سازمان, میزان دستمزد, آموزش شغلی, امنیت شغلی, ابهام نقش, رضایت از زندگی, ارزیابی همکاران و خانواده از شغل با رضایت شغلی رابطه معناداری دارند. بر اساس نتایج آزمون رگرسیون, متغیرهای آموزش شغلی, ارزیابی همکاران از شغل, امنیت شغلی, رضایت از زندگی, ابهام نقش و میزان دستمزد به ترتیب مهم ترین متغیرهای مرتبط با رضایت شغلی بودند که در مجموع 50 درصد از تغییرات متغیر وابسته را تبیین می کنند. در مجموع می توان گفت متغیرهای تعاملی درون سازمانی نقش عمده ای در رضایت شغلی ایفا می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    افراسیابی، حسین. (1395). مطالعه تعیین کننده های سازمانی و فراسازمانی رضایت شغلی کارکنان یک شرکت خدماتی. جامعه شناسی کاربردی (مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان)، 27(2 (پیاپی 62) )، 127-140. SID. https://sid.ir/paper/154880/fa

    Vancouver: کپی

    افراسیابی حسین. مطالعه تعیین کننده های سازمانی و فراسازمانی رضایت شغلی کارکنان یک شرکت خدماتی. جامعه شناسی کاربردی (مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان)[Internet]. 1395؛27(2 (پیاپی 62) ):127-140. Available from: https://sid.ir/paper/154880/fa

    IEEE: کپی

    حسین افراسیابی، “مطالعه تعیین کننده های سازمانی و فراسازمانی رضایت شغلی کارکنان یک شرکت خدماتی،” جامعه شناسی کاربردی (مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان)، vol. 27، no. 2 (پیاپی 62) ، pp. 127–140، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154880/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا