مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

967
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

740
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین رابطه انطباق سازمان ها برای فرصت های برابر، فشارهای درونی جامعه برای نگه داری فقر، اخلاق کاری و گرایش اجتماعی با تغییر وضعیت اقتصادی شرکت کنندگان در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 133 | صفحه پایان 154

چکیده

 هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه انطباق سازمان ها برای فرصت های برابر, فشارهای درونی جامعه برای نگه داری فقر, اخلاق کاری و گرایش اجتماعی با تغییر وضعیت اقتصادی شرکت کنندگان در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهر اصفهان است. روش تحقیق پیمایشی و از نوع همبستگی و جامعه آماری شامل کلیه شرکت کنندگان در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهر اصفهان, در سال 1384 بودند که با روش نمونه گیری تصادفی دو مرحله ای 375 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزارهای این پژوهش شامل: پرسشنامه فردگرایی اقتصادی (فلدمن,1981) پرسشنامه جایگاه مسئولیت وضعیت اقتصادی (فلدمن,1981), و پرسشنامه گرایش اجتماعی (کرندال,1969) بود. مهمترین یافته های پژوهش نشان داد که بین تغییر وضعیت اقتصادی مردم با اسناد به عوامل شخصی و اجتماعی رابطه معناداری وجود دارد (P≤0.01). بین عامل انطباق سازمان ها برای فرصت های برابر با هر دو عوامل شخصی و اجتماعی (P≤0.01) و نیز دو عامل فشارهای درونی جامعه برای نگه داری فقر با عوامل شخصی (P≤0.01) و اخلاق کاری با عوامل شخصی (P≤0.05) و اجتماعی (P≤0.01) بهبود وضعیت اقتصادی رابطه معناداری به دست آمد. گرایش اجتماعی با عوامل اجتماعی بهبود وضعیت اقتصادی رابطه معناداری دارد (P≤0.05) بین انطباق سازمان ها برای فرصت های برابر (P≤0.01) و فشارهای درونی جامعه برای نگه داری فقر (P≤0.05) با تغییر وضعیت اقتصادی مردم رابطه معناداری به دست آمد. یافته ها بر اساس دو دسته نظریه کلی که در پیشینه پژوهش به آن اشاره گردیده است یعنی نظریه گرایش به خود اقتصادی و گرایش اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی، فاطمه، عریضی سامانی، سیدحمیدرضا، موسوی، زهره، کلانتری، صمد، و ملک پور، مختار. (1388). تبیین رابطه انطباق سازمان ها برای فرصت های برابر, فشارهای درونی جامعه برای نگه داری فقر, اخلاق کاری و گرایش اجتماعی با تغییر وضعیت اقتصادی شرکت کنندگان در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهر اصفهان. جامعه شناسی کاربردی (مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان)، 20(2 (پیاپی 34))، 133-154. SID. https://sid.ir/paper/154939/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی فاطمه، عریضی سامانی سیدحمیدرضا، موسوی زهره، کلانتری صمد، ملک پور مختار. تبیین رابطه انطباق سازمان ها برای فرصت های برابر, فشارهای درونی جامعه برای نگه داری فقر, اخلاق کاری و گرایش اجتماعی با تغییر وضعیت اقتصادی شرکت کنندگان در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهر اصفهان. جامعه شناسی کاربردی (مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان)[Internet]. 1388؛20(2 (پیاپی 34)):133-154. Available from: https://sid.ir/paper/154939/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه رحیمی، سیدحمیدرضا عریضی سامانی، زهره موسوی، صمد کلانتری، و مختار ملک پور، “تبیین رابطه انطباق سازمان ها برای فرصت های برابر, فشارهای درونی جامعه برای نگه داری فقر, اخلاق کاری و گرایش اجتماعی با تغییر وضعیت اقتصادی شرکت کنندگان در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهر اصفهان،” جامعه شناسی کاربردی (مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان)، vol. 20، no. 2 (پیاپی 34)، pp. 133–154، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154939/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button