مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,549
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

671
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط برخی از مکانیزم های نظام راهبری شرکتی با نقدشوندگی بازار

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 76

چکیده

 سرمایه گذاران برای تصمیم گیری, بر کمیت, کیفیت و بموقع بودن اطلاعات افشا شده از سوی راهبران شرکت ها اتکا می کنند. نحوه برخورد سرمایه گذاران با این اطلاعات و تصمیمات آنها, حجم عرضه و تقاضا, یا به نوعی عمق بازار و قیمت های پیشنهادی جهت خرید و فروش را شکل می دهد. به عبارتی, راهبری شرکتی منسجم و ساختار یافته نقش مهمی در جهت دهی به تصمیمات سرمایه گذاران و بازیگران در بازار سرمایه و تحقق بازارهای سرمایه با نقدشوندگی بالا ایفاد می کند. بر این اساس, در این پژوهش, رابطه بین برخی از مکانیزم های نظام راهبری شرکت ها و نقدشوندگی بازار بررسی و در این راستا, اطلاعات مربوط به نمونه ای از 61 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در سال 1386 بررسی گردیده است. ملاک انتخاب این 61 شرکت, معامله اوراق بهادار شرکت حداقل در 100 روز از سال است. سپس داده های قیمت پیشنهادی خرید و فروش و حجم سهام مورد عرضه و تقاضا جمع آوری و رابطه آن با کیفیت راهبری شرکتی سنجیده شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که شرکت هایی با ساختار هیات مدیره مستقل تر و رویکرد هیات مدیره اثربخش تر دارای نقدشوندگی بازار بیشتری نسبت به سایر شرکت ها هستند. در واقع, شرکت هایی که امتیاز بیشتری از لحاظ کیفیت راهبری شرکتی داشته اند, اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام کمتر و اختلاف سهام مورد عرضه و تقاضای بیشتری را دارا بوده اند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کاشانی پور، محمد، مهرابی، ساسان، و پاشانژاد، یوسف. (1389). بررسی ارتباط برخی از مکانیزم های نظام راهبری شرکتی با نقدشوندگی بازار. پژوهش های حسابداری مالی، 2(2 (4))، 61-76. SID. https://sid.ir/paper/155062/fa

Vancouver: کپی

کاشانی پور محمد، مهرابی ساسان، پاشانژاد یوسف. بررسی ارتباط برخی از مکانیزم های نظام راهبری شرکتی با نقدشوندگی بازار. پژوهش های حسابداری مالی[Internet]. 1389؛2(2 (4)):61-76. Available from: https://sid.ir/paper/155062/fa

IEEE: کپی

محمد کاشانی پور، ساسان مهرابی، و یوسف پاشانژاد، “بررسی ارتباط برخی از مکانیزم های نظام راهبری شرکتی با نقدشوندگی بازار،” پژوهش های حسابداری مالی، vol. 2، no. 2 (4)، pp. 61–76، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155062/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button