مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,391
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,529
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راه کارهای تعامل و برقراری ارتباط بین فردی در بهبود فرآیند یاددهی – یادگیری مدارس هوشمند

صفحات

 صفحه شروع 183 | صفحه پایان 196

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف شناسایی راه کارهای تعامل و برقراری ارتباط بین فردی در بهبود فرآیند یاددهی – یادگیری مدارس هوشمند استان سمنان انجام شد. روش انجام این پژوهش از نوع روش های تحقیق آمیخته اکتشافی است که در آن نخست بخش کیفی و سپس بخش کمی انجام شده است. در بخش کیفی پژوهش, با 6 مورد مصاحبه عمیق با متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس هوشمند و 24 مورد مصاحبه نیمه هدایت شده با معلمان مدارس هوشمند که به روش نمونه گیری هدفمند و گلوله برفی انتخاب شده بودند, انجام شد. نتایج حاصل از تحلیل محتوای مصاحبه ها و مطالعه عمیق مبانی نظری, در قالب پرسشنامه ای محقق ساخته در دو بخش وضعیت مطلوب و وضعیت موجود تنظیم گردید. روایی محتوایی طبق نظر صاحب نظران تعیین و پایایی آن نیز از طریق آلفای کرونباخ در بخش وضعیت مطلوب 0.85 و در بخش وضعیت موجود 0.89 به دست آمد. در بخش کمی, پرسشنامه پژوهش توسط 310 نفر از معلمان و مدیران در سال 1394 که به روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب شده بودند, تکمیل شد. به منظور تجزیه وتحلیل داده ها نیز از آزمون آماری ویلکاکسون در سطح معناداری 0.05 با بهره گیری از نرم افزار SPSS نسخه 22 استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که راه کار «اتصال مدرسه به شبکه اینترانت ملی و ایجاد شبکه داخلی مدرسه», دارای بیشترین اهمیت و رتبه اول, «تجهیز کارگاه رایانه از thin client , class mate,mini PC  و یا lap top متصل به شبکه LAN» رتبه دوم, «ارتباط یک پارچه رایانه ای با سایر مدارس» رتبه سوم, «عضویت فعال در پورتال مدارس هوشمند» رتبه چهارم را در بهبود فرآیند یاددهی – یادگیری مدارس هوشمند به خود اختصاص داده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلیمانگلی، اکبر، دولتی، علی اکبر، و امین بیدختی، علی اکبر. (1396). راه کارهای تعامل و برقراری ارتباط بین فردی در بهبود فرآیند یاددهی – یادگیری مدارس هوشمند. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 11(3)، 183-196. SID. https://sid.ir/paper/155335/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمانگلی اکبر، دولتی علی اکبر، امین بیدختی علی اکبر. راه کارهای تعامل و برقراری ارتباط بین فردی در بهبود فرآیند یاددهی – یادگیری مدارس هوشمند. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1396؛11(3):183-196. Available from: https://sid.ir/paper/155335/fa

    IEEE: کپی

    اکبر سلیمانگلی، علی اکبر دولتی، و علی اکبر امین بیدختی، “راه کارهای تعامل و برقراری ارتباط بین فردی در بهبود فرآیند یاددهی – یادگیری مدارس هوشمند،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 11، no. 3، pp. 183–196، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155335/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button