مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

19
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

7
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

چگونه مهارت تبدیل مقیاس را بر پایه ی الگوی ساخت گرایی در دانش اموزان ایجاد کنیم؟

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 امروزه استقرار پویا و تداوم مطلوب نظام آموزش و پرورش متأثر از چگونگی و کیفیت برنامه ریزی می باشد, برنامه ریزی یاددهی یادگیری در این میان اساسی ترین آن هاست که یکی از جلوگاه آن درس پژوهی می باشد, رویکردی که هدف آن توسعه و غنا بخشی به رشد حرفه ای معلمان و اثر بخش کردن روش های تدریس می باشد و زندگی در جامعه کنونی نیازمند فردی جستجوگر, سازنده, پدیدآورنده, متفکر, خلاق, مشکل گشا و پژوهنده است که همه این ها در سایه درس پژوهی محقق می شود. با توجه به جدیدالتألیف بودن کتاب ریاضی چهارم و نیاز همکاران به آموزش بیشتر در این زمینه, عملکرد ضعیف دانش آموزان در آزمون ورودی, ضعیف عمل کردن دانش آموزان ایرانی در آزمون تیمز, درس ریاضی جهت درس پژوهی انتخاب شد و براساس پرسش نامه های تکمیل شده توسط آموزگاران و دانش آموزان پایه های بالاتر, از مبحث تبدیل مقیاس در جهت تحقق هدف این درس پژوهی (تحول و توسعه ی دانش حرفه ای معلمان و ارتقا مهارت و توانایی های آموزشی دانش آموزان ) انتخاب شد. پس از مطالعه ی منابع مختلف, مشاوره با افراد متخصص و صاحب نظر و کسب اطلاعات لازم درباره روش های نوین آموزش, روش های فعال تدریس در قالب الگوی ساخت گرایی برای مفهوم فوق انتخاب کردیم. پس از آن طرح درس اول نوشته شد و به اجرا درآمد. پس از نقد و بازبینی توسط اعضاء تیم و استفاده از نظر صاحب نظران طرح درس دوم تدوین و اجرایی شد. یافته های پژوهش بیانگر توسعه مهارت های حرفه ای همکاران به ویژه تسلط بیشتر در آموزش تبدیل مقیاس و یادگیری عمیق و رفع بدفهمی دانش آموزان است. از دستاوردهای دیگر این پروژه رشد مهارت های اجتماعی و مهارت تفکر در دانش آموزان, استفاده سایر آموزگاران آموزشگاه از نتایج این پژوهش و همدلی و صمیمیت و همکاری میان همکاران است.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button