مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,086
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,145
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

یادگیری طبیعی، مطالعه ای بر مبنای مشاهده رفتار کودکان در مدرسه طبیعت کاوی کنج مشهد

صفحات

 صفحه شروع 387 | صفحه پایان 401

چکیده

 فرصتهای کودکان برای داشتن تجربه آزاد و مستقل (پیش نیاز اصلی یادگیری طبیعی) در فضاهای باز محیطهای شهری کاهش یافته است. پژوهشهای پیشین بر نقش ادراک والدین از ایمنی صحه نهاده اند. از سوی دیگر, شهرهای بزرگ شاهد جدایی بی سابقه ای از عناصر و فرایندهای طبیعی بوده اند. ویلسون باور دارد که ما تمایل ذاتی به نزدیکی به چیزهای طبیعی داریم. نیاز به دانش عینی دقیق تر درباره رفتار فضایی کودکان در فضاهای باز نسبتا طبیعی هست تا در برنامه ریزی سکونتگاهها به کار گیریم. در این مطالعه, رفتار کودکان 3 تا 12 ساله در مدرسه طبیعت کاوی کنج (مرکز مراقبت از کودکان با فضای عمدتا باز و حال و هوای طبیعی/روستایی) «نگاشت» شد, و نتایج نگاشت با مصاحبه هایی با مراقبان کودکان تکمیل شد. مشاهدات ما الگوهایی از رفتارهای کودکان را بر مبنای سن آنها آشکار می کند؛ در حالیکه مصاحبه ها نشان دهنده آن است که «تخیل» رانه اصلی انتخابها و حرکات فضایی کودکان در این سنین است. ما بحث می کنیم که حق کودکان به فضاهای روزمره آنها باید بر مبنای ضرباهنگ های طبیعی آنها به رسمیت شناخته شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهروز، سیدمحمد، و ضرغامی، اسماعیل. (1398). یادگیری طبیعی, مطالعه ای بر مبنای مشاهده رفتار کودکان در مدرسه طبیعت کاوی کنج مشهد. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 13(3 )، 387-401. SID. https://sid.ir/paper/155377/fa

    Vancouver: کپی

    بهروز سیدمحمد، ضرغامی اسماعیل. یادگیری طبیعی, مطالعه ای بر مبنای مشاهده رفتار کودکان در مدرسه طبیعت کاوی کنج مشهد. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1398؛13(3 ):387-401. Available from: https://sid.ir/paper/155377/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد بهروز، و اسماعیل ضرغامی، “یادگیری طبیعی, مطالعه ای بر مبنای مشاهده رفتار کودکان در مدرسه طبیعت کاوی کنج مشهد،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 13، no. 3 ، pp. 387–401، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155377/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button