مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,748
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,584
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل فصل جبر و معادله کتاب ریاضی پایه هفتم بر اساس پنج الگوی مختلف

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 117

چکیده

 هدف این مقاله ارزیابی محتوای کتاب ریاضی پایه هفتم فصل جبر و معادله از نظر توجه به سطوح شناختی اندرسون, اهمیت به خلاقیت از طریق انطباق باعوامل خلاقیت گیلفورد, مهارت های ذهنی گانیه و چرخه خلاقیت پلسک, همچنین تحلیل از نظر توزیع مسائل زمینه مدار است. این پژوهش به روش تحلیل محتوا انجام شده و جامعه آماری آن کتاب ریاضی پایه هفتم است. برای تحلیل, فصل جبر و معادله به روش تصادفی ساده انتخاب شد. به منظور اعتباریابی و روایی صوری و محتوایی از نظرات صاحب نظران و استادان آموزش ریاضی استفاده شد. برای پایایی, درصد توافق سه کدگذار از طریق فرمول اسکات محاسبه و ضریب پایایی 84% به دست آمد. یافته های این پژوهش نشان می دهد محتوا از نظر توجه به حیطه های شناختی بیشتر به دانش رویه ای اهمیت داده است؛ تحلیل بر مبنای فرایندهای ذهنی نشان دهنده توجه کم به پرورش سطوح بالای خلاقیت است, ممکن است با توجه به شرایط سنی و سطح تفکر دانش آموزان این پایه باشد. از نظرتوزیع مسائل زمینه مدار, نتایج نشان دهنده ارتباط کم ریاضی با زندگی واقعی می باشد. عدم توجه به ارتباط معنادار موضوعات ریاضی با زندگی روزانه باعث می شود دانش آموزان مفاهیم ریاضی را جدای از تجارب واقعی خود بدانند و نسبت به ریاضی احساس مالکیت و تعلق نکنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یافتیان، نرگس، و بشیر، آرزو. (1395). تحلیل فصل جبر و معادله کتاب ریاضی پایه هفتم بر اساس پنج الگوی مختلف. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 11(2)، 105-117. SID. https://sid.ir/paper/155424/fa

    Vancouver: کپی

    یافتیان نرگس، بشیر آرزو. تحلیل فصل جبر و معادله کتاب ریاضی پایه هفتم بر اساس پنج الگوی مختلف. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1395؛11(2):105-117. Available from: https://sid.ir/paper/155424/fa

    IEEE: کپی

    نرگس یافتیان، و آرزو بشیر، “تحلیل فصل جبر و معادله کتاب ریاضی پایه هفتم بر اساس پنج الگوی مختلف،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 11، no. 2، pp. 105–117، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155424/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button