مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

812
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

882
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه دبیران مدارس هوشمند و عادی از نظر صلاحیت های تدریس مبتنی بر فناوری

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 156

چکیده

 هدف پژوهش حاضر مقایسه صلاحیت های تدریس مبتنی بر فناوری در دبیران متوسطه هوشمند و عادی شهر همدان بود. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی و جامعه آماری آن 437 دبیر زن دوره اول متوسطه شهر همدان در سال تحصیلی 94-1393 بود. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای و بر اساس جدول کرجسی و مورگان 103 نفر مدارس هوشمند و 102 نفر از مدارس عادی به عنوان نمونه انتخاب شد. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته سی و شش گویه ای بود و بر اساس مقیاس پنج درجه ای لیکرت تنظیم گردید که در تهیه آن از پرسشنامه های شاهین(2011), لیو, زنگ و ونگ (2015) و جمشیدزاده (1393) استفاده شد. روایی محتوایی پرسشنامه با اعمال نظرات هشت نفر از متخصصان فناوری اطلاعات و تعلیم و تربیت به دست آمد و میزان پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ 0.82 محاسبه شد. داده های به دست آمده با استفاده از شاخص های آمار توصیفی مانند: فراوانی, میانگین, انحراف استاندارد, جدول و نمودار و آمار استنباطی مانندt تک نمونه ای و t مستقل استفاده شد. تحلیل یافته ها نشان داد, معلمان مدارس هوشمند از نظر دانش شناختی 6.34=T , نگرشی 6.74 =T, مهارتی و عملکردی 6.34 =T و خودکارآمدی رایانه ای 4.42 = T در سطح معنی داری کمتر از یک صدم نسبت به معلمان مدارس عادی در سطح بالاتری قرار داشتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سراجی، فرهاد، و رستمی، معصومه. (1395). مقایسه دبیران مدارس هوشمند و عادی از نظر صلاحیت های تدریس مبتنی بر فناوری. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 11(2)، 147-156. SID. https://sid.ir/paper/155425/fa

    Vancouver: کپی

    سراجی فرهاد، رستمی معصومه. مقایسه دبیران مدارس هوشمند و عادی از نظر صلاحیت های تدریس مبتنی بر فناوری. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1395؛11(2):147-156. Available from: https://sid.ir/paper/155425/fa

    IEEE: کپی

    فرهاد سراجی، و معصومه رستمی، “مقایسه دبیران مدارس هوشمند و عادی از نظر صلاحیت های تدریس مبتنی بر فناوری،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 11، no. 2، pp. 147–156، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155425/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button