مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

745
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی چندرسانه ای فلسفه برای کودک (P4C) بر حل مسئله دانش آموزان پایه ششم ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 329 | صفحه پایان 338

چکیده

 در پژوهش حاضر اثربخشی چندرسانه ای فلسفه برای کودک (P4C) بر حل مسئله دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهر جوانرود بررسی شد. روش پژوهش شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با دو گروه آزمایش و کنترل بود. جامعه آماری, شامل تمامی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان جوانرود در سال 1395-96 می باشد. به منظور انتخاب نمونه آماری از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله استفاده شد. بدین ترتیب, یکی از مدارس که مجهز به امکانات لازم جهت اجرای آموزش با چندرسانه ای بود انتخاب و از میان کلاس های پایه ششم, به صورت تصادفی دو کلاس به عنوان گروه های آزمایش و کنترل انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده پرسشنامه حل مسئله هپنر (PSI) بود. ابتدا از گروه های آزمایش و کنترل پیش آزمون گرفته شد و پس از پایان دوره آموزشی از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی شامل میانگین و انحراف معیار و در بخش آمار استنباطی از تحلیل کوواریانس تک متغیره و چند متغیره استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که اجرای چندرسانه ای فلسفه برای کودک بر حل مسئله و مولفه های آن (اعتماد به حل مسائل, گرایش – اجتناب و کنترل شخصی) در دانش آموزان ابتدایی اثرگذار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسمعیل زاده، تیمور، اله کرمی، آزاده، و موسوی، فرانک. (1397). اثربخشی چندرسانه ای فلسفه برای کودک (P4C) بر حل مسئله دانش آموزان پایه ششم ابتدایی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 12(4 )، 329-338. SID. https://sid.ir/paper/155433/fa

    Vancouver: کپی

    اسمعیل زاده تیمور، اله کرمی آزاده، موسوی فرانک. اثربخشی چندرسانه ای فلسفه برای کودک (P4C) بر حل مسئله دانش آموزان پایه ششم ابتدایی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1397؛12(4 ):329-338. Available from: https://sid.ir/paper/155433/fa

    IEEE: کپی

    تیمور اسمعیل زاده، آزاده اله کرمی، و فرانک موسوی، “اثربخشی چندرسانه ای فلسفه برای کودک (P4C) بر حل مسئله دانش آموزان پایه ششم ابتدایی،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 12، no. 4 ، pp. 329–338، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155433/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button