مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

959
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

910
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اجرای چندرسانه ای فلسفه برای کودک (P4C) و بررسی تاثیر آن بر خردورزی دانش آموزان ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 21

چکیده

 این پژوهش به منظور اجرای چندرسانه ای فلسفه برای کودک و بررسی تاثیر آن بر خردورزی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان جوانرود انجام گرفت. روش پژوهش شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با دو گروه آزمایش و شاهد بود. جامعه آماری, شامل تمامی دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی شهرستان جوانرود در سال 94-1393 می باشد. به منظور انتخاب نمونه آماری از روش نمونه گیری در دسترس استفاده شد. بدین ترتیب, یکی از مدارس که مجهز به امکانات لازم جهت اجرای آموزش با چندرسانه ای بود انتخاب و از میان کلاس های پایه ششم, به صورت تصادفی دو کلاس به عنوان گروه های آزمایش و شاهد انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی صوری و محتوایی آن توسط متخصصان تایید و پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ 0.82 به دست آمد. ابتدا از گروه های آزمایش و کنترل پیش آزمون گرفته شد و پس از پایان دوره آموزشی از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی شامل میانگین و انحراف معیار و در بخش آمار استنباطی از تحلیل کوواریانس و آزمون تی مستقل استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که اجرای چندرسانه ای فلسفه برای کودک بر بهبود خردورزی و مولفه های آن (حل مساله, تفکر انتقادی و تفکر خلاق) موثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسمعیل زاده، تیمور، و اله کرمی، آزاده. (1394). اجرای چندرسانه ای فلسفه برای کودک (P4C) و بررسی تاثیر آن بر خردورزی دانش آموزان ابتدایی. تفکر و کودک، 6(2)، 1-21. SID. https://sid.ir/paper/230192/fa

    Vancouver: کپی

    اسمعیل زاده تیمور، اله کرمی آزاده. اجرای چندرسانه ای فلسفه برای کودک (P4C) و بررسی تاثیر آن بر خردورزی دانش آموزان ابتدایی. تفکر و کودک[Internet]. 1394؛6(2):1-21. Available from: https://sid.ir/paper/230192/fa

    IEEE: کپی

    تیمور اسمعیل زاده، و آزاده اله کرمی، “اجرای چندرسانه ای فلسفه برای کودک (P4C) و بررسی تاثیر آن بر خردورزی دانش آموزان ابتدایی،” تفکر و کودک، vol. 6، no. 2، pp. 1–21، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/230192/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button