مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

691
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

708
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی و بررسی تطبیقی نقش ریاضیات در آموزش معماری دردانشگاه های داخل و خارج از کشور

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 40

چکیده

 ضرورت آموزش ریاضی و کاربرد مؤثر مفاهیم آن در طراحی معماری از دغدغه های مهم برنامه های آموزشی دانشگاه ها و مؤسسات معاصر به شمار می رود. در نظام آموزشی معماری در ایران ریاضی به شیوه سنتی و مستقل از دوره های عملی طراحی و آموزش داده می شود و با دانش ریاضی به عنوان یک موضوع فرعی و بعضاً یک معضل در عرصه آموزش برخورد می-شود. اساتید معماری همواره به مشکلات دانشجویان در درک مفاهیم ریاضیات و کاربرد آن در فرآیند طراحی و سازه اشاره می کنند. در این راستا تحقیق حاضر درصدد است تا میزان توجه به ریاضیات در برنامه آموزش معماری را در برخی دانشگاههای منتخب خارجی و ایران مقایسه کند, تا با درکی جامع از چگونگی رویکرد این کشورها به جایگاه دانش ریاضی در برنامه های آموزشی خود بتواند به ایجاد زمینه طراحی الگوی آموزشی مناسب برای تلفیق این دانش با برنامه های درسی آموزش معماری در کشورمان کمک نماید. بررسی و مقایسه تطبیقی جایگاه دروس ریاضی در برنامه آموزشی دانشگاه های مختلف و اهداف آن, با روش تحقیق توصیفی تحلیلی و هدف کاربردی نشان می دهد, میانگین دروس ریاضی ارائه شده در مدارس معماری ایالت متحده در طول دوره آموزشی %3؛ کشور های آسیایی %2. 2, و در ایران %1. 7 می باشد. بررسی های این پژوهش بر لزوم هماهنگی روش های آموزش ریاضی با تحولات جدید در فرآیند طراحی تأکید داشته و آن را مستلزم انتقال دانش ریاضی در قالب دوره های مستقل و ترکیبی با رویکرد مقدماتی, کاربردی, تکنولوژی و طراحی می داند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدزاده چیانه، الهام، و سلطان زاده، حسین. (1397). ارزیابی و بررسی تطبیقی نقش ریاضیات در آموزش معماری دردانشگاه های داخل و خارج از کشور. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 13(1 )، 29-40. SID. https://sid.ir/paper/155493/fa

    Vancouver: کپی

    محمدزاده چیانه الهام، سلطان زاده حسین. ارزیابی و بررسی تطبیقی نقش ریاضیات در آموزش معماری دردانشگاه های داخل و خارج از کشور. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1397؛13(1 ):29-40. Available from: https://sid.ir/paper/155493/fa

    IEEE: کپی

    الهام محمدزاده چیانه، و حسین سلطان زاده، “ارزیابی و بررسی تطبیقی نقش ریاضیات در آموزش معماری دردانشگاه های داخل و خارج از کشور،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 13، no. 1 ، pp. 29–40، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155493/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button