مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,117
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,143
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتقای کیفیت آموزش در سامانه های آموزش الکترونیکی با استفاده از داده کاوی آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 277 | صفحه پایان 286

چکیده

آموزش الکترونیکی, عبارت است از انجام فرایند آموزشی بر روی بستر ارتباطات الکترونیکی همچنین بهره گیری از فناوری شبکه برای طراحی, ارائه و توسعه آموزش می باشد که فراگیران, کارشناسان و تهیه کنندگان مطالب را در بر می گیرد. در این میان حجم وسیعی از اطلاعات مانند نحوه تعامل کاربر با سامانه های مدیریتی آموزش, دروس انتخابی دانشجو و نمرات دانشجویان ذخیره می گردد. این داده ها حاوی اطلاعات با ارزشی برای مطالعه و تحلیل رفتار دانشجویان و ارائه مشاوره به دانشجویان می باشد. به علت دور بودن استاد از دانشجو و نبود کارشناس گروه در سیستم های آموزش الکترونیکی نیاز به ارائه یک مشاوره مجازی و کارشناس گروه برخط ضروری می باشد که بتواند دانشجویان را در تصمیم گیری کمک کرده و در نهایت منجر به ارتقای کیفیت آموزش شود. هدف اصلی این پژوهش به دست آوردن تجربه هایی فراتر از تجربیات یک کارشناس گروه و مدیر گروه حقیقی با استفاده از داده کاوی و همچنین استفاده از این تجربیات در سیستم آموزش الکترونیکی جهت هدایت تحصیلی می باشد. در این پژوهش به کشف الگوهای نهفته در انتخاب واحد دانشجویان و پیش بینی نمرات آنان پرداخته شده است. همچنین تاثیر فعالیت, نحوه ورود, ساعت ورود, فصل و غیره در سامانه مدیریت آموزش الکترونیکی بررسی شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مقصودی، بهروز، سلیمانی، صادق، امیری، علی، و افشارچی، محسن. (1391). ارتقای کیفیت آموزش در سامانه های آموزش الکترونیکی با استفاده از داده کاوی آموزشی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 6(4)، 277-286. SID. https://sid.ir/paper/155541/fa

    Vancouver: کپی

    مقصودی بهروز، سلیمانی صادق، امیری علی، افشارچی محسن. ارتقای کیفیت آموزش در سامانه های آموزش الکترونیکی با استفاده از داده کاوی آموزشی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1391؛6(4):277-286. Available from: https://sid.ir/paper/155541/fa

    IEEE: کپی

    بهروز مقصودی، صادق سلیمانی، علی امیری، و محسن افشارچی، “ارتقای کیفیت آموزش در سامانه های آموزش الکترونیکی با استفاده از داده کاوی آموزشی،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 6، no. 4، pp. 277–286، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155541/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button