مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,002
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

745
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین روش های برتر سنجش فراگیران در دوره های یادگیری الکترونیکی - رویکرد داده کاوی

صفحات

 صفحه شروع 139 | صفحه پایان 160

چکیده

 چگونگی سنجش فراگیران و تعیین محتویات مطالب, از فعالیت های ضروری فرایندهای آموزش الکترونیکی می باشند. این فعالیت ها توسط استاد یا آموزشیار صورت گرفته و روش های ارزیابی دانشجویان, نظیر برگزاری آزمونهای برخط یا واگذاری تکالیف مدت دار به آنها تعیین می شوند. در صورتیکه برگزارکنندگان بتوانند از میزان تاثیر هر فعالیت در کیفیت یادگیری فراگیران آگاهی یابند, ضمن صرفه جوئی قابل توجه در وقت و منابع ذینفعان دوره ها, باعث انتقال مطالب مفیدتر و سنجش واقعی تر دانشجویان و در نهایت بهبود آموزش الکترونیکی خواهد شد.در این مقاله, ابتدا با تکنیکهای فاقد ناظر داده کاوی, به خوشه بندی و توصیف وضعیت موجود فراگیران پرداخته و بکمک قاعده کاوی, قواعد نهفته در داده های آموزش الکترونیکی را استخراج و محتواهای موثر در نتیجه مطلوب فراگیران را کشف می کنیم, سپس, با روش های باناظر, به پیش بینی نتایج دوره ها می پردازیم. با بهره گیری از داده های واقعی فعالیت های یک درس الکترونیکی ارائه شده, و با طراحی چهار روش مختلف برای نمونه برداری داده ها و آموزش سیستم با دو درخت DT و WJ48, پیش بینی ها اجرا شدند و روش ها با نرخ دقت 92.86% اعتبارسنجی گردیدند. نشان داده ایم که اسلوب های این مطالعه می توانند به استاد درس برای شناخت بهتر فراگیران و تاثیر فعالیت های آموزشی خواسته شده از آنان نظیر- توصیف ویژگی های فراگیران بر پایه کشف الگوهای نهفته در نمره های اکتسابی آنان کمک نماید. تعیین فعالیت های موثرتر یادگیری و تصمیم گیری درباره شاخص های سنجش واقعی تر فراگیران, از مزیت های مهمی است که روش های فناورانه این مطالعه برای بهبود مدیریت دوره های یادگیری الکترونیکی فراهم می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضاپور، محمد، سپهری، محمدمهدی، و رضاپور، حسن. (1392). تعیین روش های برتر سنجش فراگیران در دوره های یادگیری الکترونیکی - رویکرد داده کاوی. پژوهش های مدیریت در ایران، 17(4)، 139-160. SID. https://sid.ir/paper/396929/fa

    Vancouver: کپی

    رضاپور محمد، سپهری محمدمهدی، رضاپور حسن. تعیین روش های برتر سنجش فراگیران در دوره های یادگیری الکترونیکی - رویکرد داده کاوی. پژوهش های مدیریت در ایران[Internet]. 1392؛17(4):139-160. Available from: https://sid.ir/paper/396929/fa

    IEEE: کپی

    محمد رضاپور، محمدمهدی سپهری، و حسن رضاپور، “تعیین روش های برتر سنجش فراگیران در دوره های یادگیری الکترونیکی - رویکرد داده کاوی،” پژوهش های مدیریت در ایران، vol. 17، no. 4، pp. 139–160، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/396929/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button