مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

6,484
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,253
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر محیط های بازی طبیعی در رشد کیفی آموزش کودکان

صفحات

 صفحه شروع 297 | صفحه پایان 304

چکیده

 در این مقاله تاثیرات فضاهای بازی مصنوع و تجهیزاتی با محیط های بازی طبیعی در رشد کیفی آموزش کودکان, مورد مقایسه قرار گرفته است. بازی و تحرک بخش اصلی زندگی کودکان است. اگر به کودکان اجازه داده شود که عناصر طبیعی و ساخته دست بشر را که در محیط اطرافشان موجود است تجربه کنند, باعث رشد مهارت های اجتماعی, شناختی و رشد کیفی آموزش کودکان می شود. از آنجا که امروزه به خصوص در کشور ایران فضای بازی کودکان در محیط داخلی «خانه» تامین می شود و از طرفی اکثر زمین های بازی مکان های آسفالت شهری با وسایل بازی ساخته شده و ثابت مانند تاب و سرسره و ... هستند, این تحقیق در صدد تعیین تفاوت های کارکرد زمین های بازی طبیعی با زمین های بازی مصنوع است و در پی پاسخگویی به این پرسش ها است: 1- ارتباط کودک با طبیعت در دنیای امروز چگونه است؟ 2- ویژگی های یک زمین بازی طبیعی چیست؟ 3- تفاوت های زمین بازی طبیعی و مصنوع چیست؟ این بررسی در چهارچوب روش توصیفی صورت گرفته و داده ها با مراجعه به منابع اصلی و مطالعه نمونه های مختلف گردآوری و مورد استفاده قرار گرفته است. در نهایت و در پاسخ به سوالات این بررسی, روشن شد که محیط های بازی طبیعی ضمن تاثیر بر فرآیند رشد کودکان به بهبود عملکرد آموزش آنان نیز کمک می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهدی نژاد، جمال الدین، دماوندی، مجیدابراهیم، سیروس صبری، رضا، و عباس پوراسداله، جوانه. (1391). تاثیر محیط های بازی طبیعی در رشد کیفی آموزش کودکان. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 6(4)، 297-304. SID. https://sid.ir/paper/155544/fa

    Vancouver: کپی

    مهدی نژاد جمال الدین، دماوندی مجیدابراهیم، سیروس صبری رضا، عباس پوراسداله جوانه. تاثیر محیط های بازی طبیعی در رشد کیفی آموزش کودکان. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1391؛6(4):297-304. Available from: https://sid.ir/paper/155544/fa

    IEEE: کپی

    جمال الدین مهدی نژاد، مجیدابراهیم دماوندی، رضا سیروس صبری، و جوانه عباس پوراسداله، “تاثیر محیط های بازی طبیعی در رشد کیفی آموزش کودکان،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 6، no. 4، pp. 297–304، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155544/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button