Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,391
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

912
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی ابعاد و تحلیل مدل مسیری ارزیابی درس تربیت بدنی در مدارس ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 142

چکیده

 تربیت بدنی و ورزش جزء لاینفک تعلیم و تربیت در دوره نوجوانی و جوانی است و به عنوان ابزاری مورد استفاده قرار می گیرد که فرصت هایی را برای کسب تجربیات زندگی واقعی افراد فراهم می نماید. لذا هدف از انجام این تحقیق, تبیین و مدل سازی ابعاد ارزیابی درس تربیت بدنی مدارس ابتدایی است که به روش توصیفی- پیمایشی انجام شده. جامعه آماری مطابق نمونه های تحقیق و شامل 100 نفر معلمان تربیت بدنی مدارس ابتدایی شهرستان اسلام شهر بود, که در سال تحصیلی 92-91 شاغل به فعالیت بودند. ابزار تحقیق پرسش نامه محقق ساخته ای با 30 سوال بسته پاسخ بود که پایایی آن با آزمون آلفای کرونباخ (ارائه درس در قالب بازی 0.856, ارزیابی 0.912, ایجاد رقابت 0.61, کلاس داری0.60  و روش های تدریس 0.891) به دست آمد. متغیرهای اصلی این مطالعه شامل ابعاد ارزیابی درس تربیت بدنی بود که طبق تحلیل اکتشافی, دسته بندی و نام گذاری شد. نتایج نشان داد, همبستگی معنی داری میان عوامل ارائه درس در قالب بازی, روش تدریس, ارزیابی و رقابت وجود دارد. اما میان کلاس داری و رقابت, همبستگی معنی داری به دست نیامد. در فضای تدریس درس تربیت بدنی بهره گیری از ارائه درس در قالب بازی, روش تدریس و رقابت عواملی بودند که در ارزیابی درس تربیت بدنی مورد توجه دبیران قرار گرفتند. اما روش های کلاس داری دبیران, همبستگی معنی داری را با ایجاد حس رقابت جویی دانش آموزان نشان نداد. لذا بحث ها و پیشنهادهای مدیریتی در این خصوص قابل طرح است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معماری، ژاله، گلچین، الناز، و اصغری جعفرآبادی، محمد. (1393). شناسایی ابعاد و تحلیل مدل مسیری ارزیابی درس تربیت بدنی در مدارس ابتدایی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 9(2)، 131-142. SID. https://sid.ir/paper/155585/fa

    Vancouver: کپی

    معماری ژاله، گلچین الناز، اصغری جعفرآبادی محمد. شناسایی ابعاد و تحلیل مدل مسیری ارزیابی درس تربیت بدنی در مدارس ابتدایی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1393؛9(2):131-142. Available from: https://sid.ir/paper/155585/fa

    IEEE: کپی

    ژاله معماری، الناز گلچین، و محمد اصغری جعفرآبادی، “شناسایی ابعاد و تحلیل مدل مسیری ارزیابی درس تربیت بدنی در مدارس ابتدایی،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 9، no. 2، pp. 131–142، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155585/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا