مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,320
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,084
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و اولویت بندی مدل های کسب و کار الکترونیکی موفق در ایران با استفاده از تکنیک های یادگیری ماشین

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 51

چکیده

 تجارت و روش های کسب و کار, یکی از مهم ترین حوزه هایی است که با به کارگیری فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی و اینترنت به سرعت و به شدت تحت تاثیر قرار گرفت. بسیاری از روش های سنتی کسب درآمد متحول گشته و روش ها و ارزش های جدید فراوانی پا به عرصه وجود نهادند. در همین راستا مطالعه سیستم مدل های کسب و کار الکترونیکی در جهان پیچیده امروز ضروری است. علی رغم اینکه برخی کسب و کارها در حوزه کاری خود به موفقیت نائل می شوند, اما کسب و کارهای زیادی وجود دارند که با شکست مواجه می شوند. علت شکست این کسب و کارها به انتخاب مدل کسب و کار مناسب برمی گردد. لذا, پژوهش حاضر با هدف شناسایی مدل های کسب و کار الکترونیکی موفق با استفاده از تکنیک های یادگیری ماشین انجام شد. در این پژوهش جهت انتخاب بهترین مدل کسب و کار الکترونیکی موفق, 105 کسب و کار دارای نماد اعتماد مورد بررسی قرار گرفتند. این پژوهش از نوع کاربردی با رویکرد کمی است که به صورت تحقیق میدانی انجام شد. ابزار مورد استفاده برای جمع آوری داده های پژوهش, پرسش نامه بوده است. نتایج تحقیق مبین آن است که بهترین مدل در موفقیت کسب وکارها, مدل فروشگاه الکترونیکی و مدل تبلیغات می باشد. نتایج به دست آمده از الگوریتم k-means و ID3 نشان داده اند که از 12 معیار در نظر گرفته شده جهت انتخاب بهترین مدل موفق, دو معیار توسعه ابزارهای IT و استراتژی شرکت مهم ترین نقش را برای موفقیت کسب و کارهای دارای نماد اعتماد دارا هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وکیلی صادقی، معصومه، نوری، روح اله، و عبادتی، امیدمهدی. (1396). شناسایی و اولویت بندی مدل های کسب و کار الکترونیکی موفق در ایران با استفاده از تکنیک های یادگیری ماشین. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 12(1 )، 39-51. SID. https://sid.ir/paper/155599/fa

    Vancouver: کپی

    وکیلی صادقی معصومه، نوری روح اله، عبادتی امیدمهدی. شناسایی و اولویت بندی مدل های کسب و کار الکترونیکی موفق در ایران با استفاده از تکنیک های یادگیری ماشین. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1396؛12(1 ):39-51. Available from: https://sid.ir/paper/155599/fa

    IEEE: کپی

    معصومه وکیلی صادقی، روح اله نوری، و امیدمهدی عبادتی، “شناسایی و اولویت بندی مدل های کسب و کار الکترونیکی موفق در ایران با استفاده از تکنیک های یادگیری ماشین،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 12، no. 1 ، pp. 39–51، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155599/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button