Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,815
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

858
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازشناسی روش آموزشی تاریخی - تکاملی مدرسه موراتوری در کارگاه طراحی مجموعه های مسکونی

صفحات

 صفحه شروع 243 | صفحه پایان 255

چکیده

 در دهه های اخیر نیاز به پژوهش های میان رشته ای در موضوع آموزش معماری, بیش از پیش آشکار شده است. در این میان, طراحان, برای حل مسائل معماری از تفسیر های عینی و ذهنی کمک گرفته اند, لذا شناخت ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه معمار و مخاطبان, مولفه مهمی جهت خواندن معماری شده است. یکی از شیوه های مطرح آموزشی در ایتالیا, شیوه مدرسه معماری موراتوری است که بر مبنای گونه شناسی تاریخی - تکاملی و با هدف بازسازی زنجیره تاریخی شیء, که در واقع بخشی از ضمیر ناخودآگاه معمار بوده, شکل گرفته است. از مزایای این شیوه, فرآیند مشخص پژوهش, آموزش و طراحی جهت رسیدن به الگوهای پایه در مقیاس منطقه, شهر, بافت و معماری است که امکان پیروی از آن را در سایر دانشکده های معماری فراهم می کند. این پژوهش با روش توصیفی - تحلیلی, ضمن شرح این مدرسه به نقد مبانی نظری و برنامه آموزشی آن پرداخته و با توجه به مناسب بودن یافته های آن برای دانشکده های معماری, نتایج آن را جهت استفاده در دروسی چون کارگاه طراحی مجموعه های مسکونی و در موضوع شناسایی الگوهای پایه, توصیه می نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معماریان، غلامحسین، هاشمی طغرالجردی، سیدمجید، و حمزه نژاد، مهدی. (1391). بازشناسی روش آموزشی تاریخی - تکاملی مدرسه موراتوری در کارگاه طراحی مجموعه های مسکونی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 6(3)، 243-255. SID. https://sid.ir/paper/155608/fa

    Vancouver: کپی

    معماریان غلامحسین، هاشمی طغرالجردی سیدمجید، حمزه نژاد مهدی. بازشناسی روش آموزشی تاریخی - تکاملی مدرسه موراتوری در کارگاه طراحی مجموعه های مسکونی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1391؛6(3):243-255. Available from: https://sid.ir/paper/155608/fa

    IEEE: کپی

    غلامحسین معماریان، سیدمجید هاشمی طغرالجردی، و مهدی حمزه نژاد، “بازشناسی روش آموزشی تاریخی - تکاملی مدرسه موراتوری در کارگاه طراحی مجموعه های مسکونی،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 6، no. 3، pp. 243–255، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155608/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا