Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,881
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,029
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازاریابی ماهی در استان هرمزگان

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 100

چکیده

 تحلیل بازار فرآورده های دریایی و ارایه راه حلی برای رفع مشکلات موجود, افزون بر بهبود وضعیت صیادان, به پایداری ذخایر دریایی نیز کمکی بسیار میکند, لذا هدف از این مطالعه بررسی بازاریابی آبزیان در استان هرمزگان به منظور تدوین رهیافتی برای حل مشکلات و توسعه بازار این گروه از فرآوردهاست. در این راستا چهار شهرستان در استان هرمزگان جهت مطالعه انتخاب و از راه مصاحبه و تکمیل پرسشنامه نمونه تصادفی مرکب از 90 صیاد, 14 عمده فروش و تبدیل کننده و 25 خرده فروش داده های مود نیاز جمع آوری و کارایی فنی و قیمتی بازار محاسبه و توابع گوناگون حاشیه بازاریابی برآورد شد. بررسی وضعیت بازار آبزیان در منطقه هرمزگان نشان داد که عموما سهم تولید کننده یا صیاد از قیمت پرداخت شده به وسیله مصرف کننده نهایی بسیار کم است. سهم پایین صیادان و حاشیه بالای بازار رسانی انواع ماهی در شهرستان بندر لنگه در مقایسه با بندرعباس نیز بیشتر است. دلیل موضوع اخیر را می توان در فاصله زیادتر مراکز صید و مصرف در بندرلنگه نسبت به بندرعباس و عدم فعالیت تعاونی های صیادی جستجو نمود.همچنین ارزیابی نشان می دهد که نا آگاهی از شرایط بازار, نبود تسهیلات, مجوزهای صیادی و امکانات زیربنایی از مهم ترین مشکلات صیادان است. براین اساس به نظر می رسد که برای رفع مشکلات یاد شده, خروج از مشکلات موجود و بهبود شرایط بازار رسانی آبزیان در استان هرمزگان پیگیری یک استراتژی مبتنی بر کارگروهی ضروری باشد. تشکل های تعاونی از گذشته وجود داشته است, اما بیشتر به صورت ادغام افقی می باشند یعنی این که تعاونی ها بیشتر از صیادان تشکیل شده و سایر عامل های بازار از جمله تولید کنندگان نهاده ها, تبدیل کنندگان و سردخانه داران در آن نقشی نداشته اند, لذا ادغام عمودی در کنار ادغام افقی توصیه می شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

اسماعیلی، عبدالکریم، نجفی، بهاالدین، و رحمتی، داریوش. (1388). بازاریابی ماهی در استان هرمزگان. تحقیقات اقتصاد کشاورزی، 1(3)، 77-100. SID. https://sid.ir/paper/158637/fa

Vancouver: کپی

اسماعیلی عبدالکریم، نجفی بهاالدین، رحمتی داریوش. بازاریابی ماهی در استان هرمزگان. تحقیقات اقتصاد کشاورزی[Internet]. 1388؛1(3):77-100. Available from: https://sid.ir/paper/158637/fa

IEEE: کپی

عبدالکریم اسماعیلی، بهاالدین نجفی، و داریوش رحمتی، “بازاریابی ماهی در استان هرمزگان،” تحقیقات اقتصاد کشاورزی، vol. 1، no. 3، pp. 77–100، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/158637/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا