مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,600
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

792
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی حاشیه بازاریابی گوشت قرمز و عامل های موثر آن در ایران

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 17

چکیده

 هدف از این پژوهش, بررسی الگوی اقتصادی حاشیه بازاریابی گوشت قرمز (گاو و گوسفند) در ایران است. در این مطالعه, از داده های ماهانه سال های 1377-1383 (شرکت سهامی پشتیبانی امور دام, 1385) برای محصول های گوشت گاو و گوسفند استفاده شده است. الگوی اقتصادی حاشیه بازاریابی گوشت قرمز ایران با استفاده از الگوی مارک آپ و حاشیه نسبی برآورد گردید و سرانجام با استفاده از آماره های خوبی برازش, الگوی حاشیه نسبی برای گوشت گاو و گوسفند به عنوان الگوی مناسب برگزیده شد. نتایج این پژوهش نشان می دهد که حاشیه بازاریابی گوشت گاو و گوسفند با قیمت گوشت در سطح خرده فروشی و هزینه کشتار گوشت, رابطه مستقیم و معنی داری دارند, به گونه ای که ده درصد افزایش در قیمت گوشت گوساله در سطح خرده فروشی به ترتیب 6 و 10.8 درصد افزایش حاشیه بازاریابی گوشت گاو و گوسفند منجر می شود. همچنین ده درصد افزایش در هزینه کشتار, به ترتیب 2.3 و 5.4 درصد افزایش در حاشیه بازاریابی گوشت گاو و گوشت گوسفند را به دنبال خواهد داشت. یافته دیگر این پژوهش بیانگر آن است که پس از فروردین ماه سال 1381 حاشیه بازاریابی گوشت گاو و گوسفند, روند افزایشی شتابانی را طی کرده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حسینی، سیدصفدر، پیکانی، غلامرضا، شهبازی، حبیب، و حسینی، آذر. (1387). بررسی حاشیه بازاریابی گوشت قرمز و عامل های موثر آن در ایران. اقتصاد کشاورزی (اقتصاد و کشاورزی)، 2(2)، 1-17. SID. https://sid.ir/paper/124318/fa

Vancouver: کپی

حسینی سیدصفدر، پیکانی غلامرضا، شهبازی حبیب، حسینی آذر. بررسی حاشیه بازاریابی گوشت قرمز و عامل های موثر آن در ایران. اقتصاد کشاورزی (اقتصاد و کشاورزی)[Internet]. 1387؛2(2):1-17. Available from: https://sid.ir/paper/124318/fa

IEEE: کپی

سیدصفدر حسینی، غلامرضا پیکانی، حبیب شهبازی، و آذر حسینی، “بررسی حاشیه بازاریابی گوشت قرمز و عامل های موثر آن در ایران،” اقتصاد کشاورزی (اقتصاد و کشاورزی)، vol. 2، no. 2، pp. 1–17، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/124318/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا