مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

981
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

629
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر بازخورد خودکنترلی، متواتر و کاهش یافته بر یادگیری مهارت هدف گیری پرتابی کودکان

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 36

چکیده

 هدف از انجام تحقیق, مقایسه اثر بازخورد آگاهی از نتیجه خود کنترلی با تواتر زیاد و کم, متواتر (100%), و کاهش فراوانی (50%) بر یادگیری مهارت هدف گیری پرتابی کودکان شهر الشتر, در دو مرحله, اکتساب و یادداری است. به این منظور 60 آزمودنی به طور تصادفی در 3 گروه خودکنترلی, متواتر و کاهش یافته, تکلیف هدف گیری پرتابی را در دو مرحله اکتساب و یادداری با فاصله تاخیری 24 ساعت انجام دادند. گروه خودکنترلی بعد از مرحله اکتساب به دو گروه تواتر بالا (بالاتر از 30%) و پایین (کمتر از 18%) تقسیم شدند. برای تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده در مرحله اکتساب و یادداری, از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. در بخش آمار توصیفی, شاخص های مرکزی و پراکندگی مربوط به اندازه های متغیر تابع گروه های تجربی و در بخش آمار استنباطی برای بررسی اهداف اختصاصی این آزمایش در مرحله اکتساب از روش تحلیل واریانس عاملی مرکب (سری کوشش های تمرینی) 6 × (روش ارائه بازخورد) 4 و برای مرحله یادداری از تحلیل واریانس یک متغیره و آزمون تعقیبی توکی استفاده شد. برای محاسبات و تحلیل آماری اطلاعات خام از نرم افزار SPSS 11.5 استفاده شد. سطح معنی داری نیز برای تمام روش های آماری P£0.05 در نظر گرفته شد. بر اساس نتایج به دست آمده, در مرحله اکتساب تفاوت معنی داری بین گروه ها مشاهده نشد و در مرحله یادداری گروه متواتر عملکرد بهتری نسبت به دیگر گروه ها داشت. ازاین رو می توان گفت که در مورد کودکان بین شرایط تمرینی آزمودنی مدار و مربی مدار, شرایط تمرینی مربی مدار متواتر بهترین نتیجه را به دنبال دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقی، امین، واعظ موسوی، سیدمحمدکاظم، شجاعی، معصومه، و عادلی فر، آرزو. (1388). مقایسه تاثیر بازخورد خودکنترلی, متواتر و کاهش یافته بر یادگیری مهارت هدف گیری پرتابی کودکان. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، -(3)، 23-36. SID. https://sid.ir/paper/159478/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی امین، واعظ موسوی سیدمحمدکاظم، شجاعی معصومه، عادلی فر آرزو. مقایسه تاثیر بازخورد خودکنترلی, متواتر و کاهش یافته بر یادگیری مهارت هدف گیری پرتابی کودکان. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)[Internet]. 1388؛-(3):23-36. Available from: https://sid.ir/paper/159478/fa

    IEEE: کپی

    امین صادقی، سیدمحمدکاظم واعظ موسوی، معصومه شجاعی، و آرزو عادلی فر، “مقایسه تاثیر بازخورد خودکنترلی, متواتر و کاهش یافته بر یادگیری مهارت هدف گیری پرتابی کودکان،” رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، vol. -، no. 3، pp. 23–36، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/159478/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button