مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

710
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کارآمدی و کفایت درون داد و تدریس زبان دوم

صفحات

 صفحه شروع 161 | صفحه پایان 175

چکیده

 مطالعه حاضر به بررسی کارآمدی تدریس مستقیم و کافی بودن دریافت درون داد زبان دوم در بافت آکادمیک در ایران می پردازد. مورد تحت بررسی در این مطالعه فراگیری سه نوع فاعل اجباری زبان انگلیسی می باشد که عبارت است از فاعل ارجاعی, فاعل ساختگی و فاعل اشباعی. 96 فارسی زبان فراگیر زبان انگلیسی از دو دانشگاه در شهر اصفهان انتخاب شدند. شرکت کنندگان بر اساس مقدار تدریس و درون دادی که دریافت کرده بودند به سه گروه تقسیم شدند. تحلیل عملکرد شرکت کنندگان در دو تست قضاوت دستوری و ترجمه نشان داد که دانش شرکت کنندگان در مورد انواع فاعل های اجباری با افزایش مقدار تدریس و درون داد افزایش می یابد. با این وجود, این دانش به حد قابل قبولی نمی رسد به طوری که شرکت-کنندگان در این مطالعه حتی بعد از دریافت تدریس و دریافت درون داد انگلیسی (به میزان قابل ملاحظه), در تشخیص غیر دستوری بودن ساختارهایی فاقد فاعل اجباری کاملا موفق نبودند. این مشکلات, به طور اخص, در کنش روی فاعل ساختگی قابل ملاحظه بود. این نتایج نشان می دهد که نوع تدریسی که در بافت آکادمیک در ایران برای فاعل های اجباری اعمال می شود, به اندازه کافی کارآمد نیست. از طرف دیگر, درون داد نیز به تنهایی بسندگی لازم در تحقق تکمیل فرایند یادگیری را ندارد. در نتیجه به نظر می رسد که برخی از ویژگی های زبان دوم مستلزم تکنیک های آموزشی متفاوت و سنجیده تری است که دستیابی به سطح مقبول تری از تاثیر تدریس در شرایط آموزشی را به دنبال داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یوحنایی، منیژه، و بابایی، احمدعلی. (1388). بررسی کارآمدی و کفایت درون داد و تدریس زبان دوم. مجله مطالعات آموزش و فراگیری زبان انگلیسی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)، 52(212)، 161-175. SID. https://sid.ir/paper/160439/fa

    Vancouver: کپی

    یوحنایی منیژه، بابایی احمدعلی. بررسی کارآمدی و کفایت درون داد و تدریس زبان دوم. مجله مطالعات آموزش و فراگیری زبان انگلیسی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1388؛52(212):161-175. Available from: https://sid.ir/paper/160439/fa

    IEEE: کپی

    منیژه یوحنایی، و احمدعلی بابایی، “بررسی کارآمدی و کفایت درون داد و تدریس زبان دوم،” مجله مطالعات آموزش و فراگیری زبان انگلیسی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)، vol. 52، no. 212، pp. 161–175، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/160439/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button