مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,479
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

916
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر خطای پیش بینی سود دوره قبل بر واکنش بازار به پیش بینی سود مدیریت، و انواع مختلف مدیریت سود

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 108

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی واکنش بازار به اخبار خوب یا بد شرکت ها با توجه به نوع پیش بینی سود سال قبل آن ها, تمایل مدیران به حفظ یا اصلاح شهرت خود در پیش بینی و مقایسه تمایل مدیران به مدیریت افزایشی سود از طریق انواع مختلف مدیریت سود با توجه به نوع پیش بینی سال قبل آن ها می باشد. بدین منظور صورت های مالی 86 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال های 1385-1391 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. به منظور دست یابی به اهداف پژوهش, شرکت ها بر اساس نوع پیش بینی سال قبل و سال جاری و محتوای اخبار پیش بینی سال جاری گروه بندی شدند. سپس با در نظر گرفتن ساختار ترکیبی داده ها و آزمون های آماری مناسب فرضیه ها آزمون شدند. نتایج بیانگر آن است که واکنش بازار به پیش بینی سود با محتوای اخبار خوب (بد), زمانی که پیش بینی دوره قبل بدبینانه (خوشبینانه) است, مثبت تر (منفی تر) از حالتی است که پیش بینی دوره قبل خوشبینانه (بدبینانه) است. همچنین مدیران در پیش بینی های خود از ثبات رفتاری برخوردار می باشند.علاوه براین, نتایج حاکی از این است که پیش بینی خوشبینانه در دوره قبل می تواند عاملی جهت مدیریت افزایشی سود در دوره جاری باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خدامی پور، احمد، حسینی نسب، حجت، و حیاتی، حسین. (1394). بررسی تاثیر خطای پیش بینی سود دوره قبل بر واکنش بازار به پیش بینی سود مدیریت, و انواع مختلف مدیریت سود. دانش حسابداری، 6(21)، 83-108. SID. https://sid.ir/paper/163319/fa

    Vancouver: کپی

    خدامی پور احمد، حسینی نسب حجت، حیاتی حسین. بررسی تاثیر خطای پیش بینی سود دوره قبل بر واکنش بازار به پیش بینی سود مدیریت, و انواع مختلف مدیریت سود. دانش حسابداری[Internet]. 1394؛6(21):83-108. Available from: https://sid.ir/paper/163319/fa

    IEEE: کپی

    احمد خدامی پور، حجت حسینی نسب، و حسین حیاتی، “بررسی تاثیر خطای پیش بینی سود دوره قبل بر واکنش بازار به پیش بینی سود مدیریت, و انواع مختلف مدیریت سود،” دانش حسابداری، vol. 6، no. 21، pp. 83–108، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/163319/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button