مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

548
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

632
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر تمرکز بر مشتری بر ساختار سرمایه و سررسید بدهی

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 65

چکیده

 هدف: این پژوهش با هدف بررسی تأثیر تمرکز بر مشتری بر ساختار سرمایه و ساختار سررسیدِ بدهی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران انجام شده است. روش: برای آزمون فرضیه های تحقیق از الگوی رگرسیون خطی چندگانه استفاده گردیده است. برای اندازه گیری ساختار سرمایه از شاخص اهرم مالی, برای ساختار سررسید بدهی از نسبت بدهی بلندمدت و برای اندازه گیری تمرکز بر مشتری از سه متغیر نسبت فروش های عمده (فروش های بالای 10 درصد) به کل فروش, شاخص هرفیندال-هیریشمن و از متغیر مجازی وجود یا عدم وجود مشتری عمده در شرکت استفاده شده است. نمونه ی آماری این تحقیق پس از اعمال برخی محدودیت های موجود در این پژوهش, شامل 140 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی دوره ی زمانی 1390 تا 1395 است. یافته ها: شواهد پژوهش نشان داد که بین تمرکز بر مشتری و ساختار سرمایه رابطه ی مثبتِ معنادار وجود دارد. به عبارتی, در شرکت هایی با مشتریان عمده, میزان اهرم مالی (بدهی) بالاتر است. همچنین, ساختار سررسید بدهی در شرکت هایی با مشتریان عمده, بلندمدت تر است. نتیجه گیری: این نتایج مبین اهمیت و اثربخشی مشتریان عمده ی شرکت در افزایش ساختار سرمایه (اهرم مالی) و ساختار سررسید بدهی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیک بخت، محمدرضا، صابرماهانی، معصومه، و دلدار، مصطفی. (1398). بررسی تأثیر تمرکز بر مشتری بر ساختار سرمایه و سررسید بدهی. دانش حسابداری، 10(1 (پیاپی 36) )، 39-65. SID. https://sid.ir/paper/163447/fa

    Vancouver: کپی

    نیک بخت محمدرضا، صابرماهانی معصومه، دلدار مصطفی. بررسی تأثیر تمرکز بر مشتری بر ساختار سرمایه و سررسید بدهی. دانش حسابداری[Internet]. 1398؛10(1 (پیاپی 36) ):39-65. Available from: https://sid.ir/paper/163447/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا نیک بخت، معصومه صابرماهانی، و مصطفی دلدار، “بررسی تأثیر تمرکز بر مشتری بر ساختار سرمایه و سررسید بدهی،” دانش حسابداری، vol. 10، no. 1 (پیاپی 36) ، pp. 39–65، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/163447/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button