مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,615
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

686
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش پیشگیری از روابط آسیب زا بر نگرش دانش آموزان پسر مدارس متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 36

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور بررسی تاثیر آموزش پیشگیری از روابط آسیب زا بر نگرش دانش آموزان مدارس متوسطه شاهین شهر نسبت به روابط دختر و پسر, انجام شد. روش تحقیق نیمه تجربی از نوع دو گروهی همراه پیش آزمون, پس آزمون و پیگیری یکماهه بود. جامعه آماری را دانش آموزان دبیرستانهای پسرانه منطقه شاهین شهر در سال تحصیلی 86 ـ 85 تشکیل دادند. نمونه گیری به شیوه تصادفی خوشه ای بر مبنای کلاس, در دو گروه آزمایش و گواه از سه مدرسه, انجام گرفت. آزمودنیهای گروه آزمایش طی یک دوره شش جلسه ای 90 دقیقه ای, مداخلات آموزشی را دریافت کرده و گروه گواه هیچ مداخله ای را دریافت نکردند. سپس به وسیله پرسشنامه محقق ساخته «نگرش نسبت به روابط دختر و پسر» که شامل41 سوال بود, مورد آزمون قرار گرفتند. این پرسشنامه به بررسی نگرش دانش آموزان پسر نسبت به روابط دختر و پسر پرداخته و داده ها با توجه به فرضیه های تحقیق از طریق تحلیل واریانس چند متغیره بررسی شد و این نتیجه حاصل شد که در مرحله پس آزمون و پیگیری, آموزشها در نگرش دانش آموزان پسر, در حیطه آسیبهای اجتماعی, آسیب به زندگی مشترک آینده و ایجاد مشکلات تحصیلی موثر بوده و نگرش آنها را نسبت به اینکه روابط منجر به آسیب در موارد ذکر شده می شود, تغییر داده است (P<0.05). همچنین در مرحله پس آزمون, نتایج, تغییر نگرش در زمینه آسیب به روابط با خانواده و ایجاد مشکلات عاطفی ـ روانی را نشان داد, ولی این تغییر در مرحله پیگیری معنادار نبود (P<0.05).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شیخ دارانی، هما، کجباف، محمدباقر، و عابدی، محمدرضا. (1386). اثربخشی آموزش پیشگیری از روابط آسیب زا بر نگرش دانش آموزان پسر مدارس متوسطه. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 9(32)، 17-36. SID. https://sid.ir/paper/163622/fa

    Vancouver: کپی

    شیخ دارانی هما، کجباف محمدباقر، عابدی محمدرضا. اثربخشی آموزش پیشگیری از روابط آسیب زا بر نگرش دانش آموزان پسر مدارس متوسطه. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1386؛9(32):17-36. Available from: https://sid.ir/paper/163622/fa

    IEEE: کپی

    هما شیخ دارانی، محمدباقر کجباف، و محمدرضا عابدی، “اثربخشی آموزش پیشگیری از روابط آسیب زا بر نگرش دانش آموزان پسر مدارس متوسطه،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 9، no. 32، pp. 17–36، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/163622/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button