مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

662
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

822
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی خلاقیت هیجانی بر اساس ابعاد کارکرد خانواده با نقش واسطه ای سبک های مقابله ای

صفحات

 صفحه شروع 68 | صفحه پایان 78

چکیده

 هدف از انجام پژوهش, پیش بینی خلاقیت هیجانی بر اساس ابعاد کارکرد خانواده با نقش واسطه ای سبک های مقابله ای است. روش پژوهش با استفاده از آزمون همبستگی, رابطة بین متغیرها را مورد بحث و بررسی قرار داده است و جامعة آماری پژوهش, دانش آموزان پایه یازدهم متوسطه اصفهان که در سال تحصیلی 94-93 مشغول به تحصیل بودند که به شیوة خوشه ای چندمرحله ای در مدارس دخترانه و پسرانه انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامة خلاقیت هیجانی آوریل (1999), پرسشنامة ابعاد کارکرد خانواده مک مستر (1983) و پرسشنامة سبک مقابله ای اندلر و پارکر (1990) بود. روش آماری مورد استفاده تحلیل مسیر بود. نتایج تحلیل مسیر حاکی از آن بود که مؤلفه های کارکرد خانواده خلاقیت هیجانی را در سطح 05/0P< معنادار پیش بینی می کنند. بدین صورت که مؤلفة حل مشکل, کنترل رفتار و کارکرد کلی اثر مستقیم و غیرمستقیم بر خلاقیت هیجانی دانش آموزان داشت. در ارتباط با نقش واسطه ای نتایج حاکی از آن بود که مؤلفه های مسئله مدار و اجتناب مدار نقش واسطه ای را بین کارکرد خانواده و خلاقیت ایفا می کنند. نتایج این تحقیق ما را از اهمیت کارکرد خانواده و سبک های مقابله ای بر خلاقیت هیجانی آگاه می کند. بدین صورت که تمرکز بیشتر بر راهبردهای مقابله ای و کارکرد خانواده مناسب مثل (حل مشکل, کنترل رفتار و کارکرد کلی) خلاقیت هیجانی دانش آموزان را بهبود می بخشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ساداتی فیروزآبادی، سمیه، و یوسفی، صادق. (1398). پیش بینی خلاقیت هیجانی بر اساس ابعاد کارکرد خانواده با نقش واسطه ای سبک های مقابله ای. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 20(4 (پیاپی 78) )، 68-78. SID. https://sid.ir/paper/163851/fa

    Vancouver: کپی

    ساداتی فیروزآبادی سمیه، یوسفی صادق. پیش بینی خلاقیت هیجانی بر اساس ابعاد کارکرد خانواده با نقش واسطه ای سبک های مقابله ای. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1398؛20(4 (پیاپی 78) ):68-78. Available from: https://sid.ir/paper/163851/fa

    IEEE: کپی

    سمیه ساداتی فیروزآبادی، و صادق یوسفی، “پیش بینی خلاقیت هیجانی بر اساس ابعاد کارکرد خانواده با نقش واسطه ای سبک های مقابله ای،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 20، no. 4 (پیاپی 78) ، pp. 68–78، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/163851/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button