مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,035
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

713
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نحوه برقراری ارتباط تصویری و کلامی توسط گفته پرداز یا گوینده (مطالعه نشانه- معناشناختی آگهی های تلویزیونی امور فرهنگی و آموزشی)

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 86

چکیده

 ابزارهای مورد استفاده در نشانه- معناشناسی می توانند بر مضامین متفاوتی پیاده شوند. هدف ما در این مقاله بررسی چگونگی برقراری ارتباط در تبلیغات تلویزیونی است. تبلیغات, نوعی وسیله ارتباطی تلقی می شود که در آن طبق آخرین مدل های ارتباطی, به دلیل وجود همزمان تصاویر و کلام, فرستنده قادر است پیامی پیچیده برای دریافت کننده خود بفرستد. برحسب اینکه گفته پرداز به چه شکل پدیدار می شود و چه گفته ای را برای ارتباط با مخاطبش انتخاب می کند, ساختار پیام می تواند به شکل های گوناگون به نمایش درآید. بر همین اساس, چهار شکل متفاوت گفتمان ساخته می شود که هر یک کارکرد گفتمانی خود را دارند. از طرفی گفته پرداز می تواند به شکل نوشتاری یا شنیداری نمایان شود. نوشتار می تواند به موازات تصویر حرکت کرده, معنای آن را تکمیل کند و یا ایهام های تصویر را به کنار نهاده, منظور اصلی فرستنده پیام را منتقل کند. با شروع صدای خارج صحنه, گفته پرداز به گوینده یا فرستنده پیام تغییر ماهیت می دهد؛ بر این اساس, منشأ صدا در تصویر مشخص می کند او تا چه حد بر گفتمان خود تسلط دارد. همه این عوامل بر قابلیت پذیرش تبلیغ توسط بیننده و سوق دادن او به خرید خدمات یا کالا تاثیرگذار هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صالح بلوردی، آنیتا. (1393). بررسی نحوه برقراری ارتباط تصویری و کلامی توسط گفته پرداز یا گوینده (مطالعه نشانه- معناشناختی آگهی های تلویزیونی امور فرهنگی و آموزشی). جستارهای زبانی، 5(4 (20))، 67-86. SID. https://sid.ir/paper/166144/fa

    Vancouver: کپی

    صالح بلوردی آنیتا. بررسی نحوه برقراری ارتباط تصویری و کلامی توسط گفته پرداز یا گوینده (مطالعه نشانه- معناشناختی آگهی های تلویزیونی امور فرهنگی و آموزشی). جستارهای زبانی[Internet]. 1393؛5(4 (20)):67-86. Available from: https://sid.ir/paper/166144/fa

    IEEE: کپی

    آنیتا صالح بلوردی، “بررسی نحوه برقراری ارتباط تصویری و کلامی توسط گفته پرداز یا گوینده (مطالعه نشانه- معناشناختی آگهی های تلویزیونی امور فرهنگی و آموزشی)،” جستارهای زبانی، vol. 5، no. 4 (20)، pp. 67–86، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/166144/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button