مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,141
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

693
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی سبک های متفاوت یادگیری زبان آموزان ایرانی در زبان های خارجی

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 107

چکیده

 در مقاله حاضر مولفین به بررسی سبک های یادگیری زبان آموزان ایرانی در زبان های خارجی می بپردازند. در این راستا, پس از مطالعه مقوله های یادگیری, سبک ها و استراتژی ها به بررسی انواع متفاوت سبک های یادگیری پرداخته شده است. هدف از این تحقیق, شناسایی سبک های یادگیری زبان آموزان ایرانی در زبان های خارجی است که به کمک آن مولفین در پی یافتن رایج ترین سبک های یادگیری و دلایل گرایش زبان آموزان ایرانی به این سبک ها در یادگیری زبان های خارجی می باشند. مولفین پس از مطالعه نظری, به مطالعه عملی و میدانی نزد 60 نفر از زبان آموزان ایرانی زبان های خارجی (زبان فرانسه و انگلیسی) در رشته های مختلف و در سطح پیشرفته بین سن 20 تا 25 سال اقدام نموده اند. مطالعه میدانی از طریق پرسشنامه ای شامل 30 سوال محقق شده است. سوالات پرسشنامه دربرگیرنده 6 پارامتر متفاوت از سبک های یادگیری شامل یادگیری, از طریق خواندن, گوش دادن, نوشتن, صحبت کردن, نگاه کردن و اقدام به عمل می باشد. پس از جمع آوری و تحلیل داده های به دست آمده از پرسشنامه, این نتیجه به دست آمد که در میان سبک های متفاوت یادگیری نزد زبان آموزان پیشرفته در زبان های خارجی, بیشترین گرایش به یادگیری از طریق صحبت کردن و کمترین گرایش به گوش دادن بوده است. در این پژوهش پس از ارایه نتایج مطالعه میدانی سبک های متفاوت یادگیری, دلایل گرایش به این سبک نیز بررسی شده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحمتیان، روح اله، و مهرابی، مرضیه. (1389). بررسی سبک های متفاوت یادگیری زبان آموزان ایرانی در زبان های خارجی. جستارهای زبانی، 1(4)، 93-107. SID. https://sid.ir/paper/166224/fa

    Vancouver: کپی

    رحمتیان روح اله، مهرابی مرضیه. بررسی سبک های متفاوت یادگیری زبان آموزان ایرانی در زبان های خارجی. جستارهای زبانی[Internet]. 1389؛1(4):93-107. Available from: https://sid.ir/paper/166224/fa

    IEEE: کپی

    روح اله رحمتیان، و مرضیه مهرابی، “بررسی سبک های متفاوت یادگیری زبان آموزان ایرانی در زبان های خارجی،” جستارهای زبانی، vol. 1، no. 4، pp. 93–107، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/166224/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button