Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,014
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین مقادیر بهینه قیمت فروش، هزینه بازاریابی و مقدار سفارش بهینه با در نظر گرفتن پس افت

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 112

چکیده

 تقاضا در مدل های کلاسیک (EOQ) ثابت فرض شده است, اگرچه در دنیای واقعی تقاضا وابسته به فاکتورهای بسیاری, مانند قیمت فروش, وارانتی محصول و بازاریابی می باشد. در سالهای اخیر مدلهایی بسیار معروف تحت عنوان مدلهای ادغامی فروش و مقدار سفارش مطرح شده اند. در این مدلها نه تنها تقاضا وابسته به قیمت فروش می باشد, بلکه قیمت فروش و مقدار سفارش برای یک فروشنده نیز وابسته به یکدیگر می باشند. محققین بسیاری این مدل ها را تحت بعضی شرایط مانند, تخفیف مقداری, بازاریابی و خرید اعتباری در نظر گرفته اند. در این مقاله, یک مدل موجودی جدید برای فروشنده ای که فعالیت بازاریابی انجام می دهد, پیشنهاد کرده ایم. فعالیت بازاریابی فرایندی است که شامل بررسی بازار, فروختن محصولات یا خدمات به مشتریان و ترویج دادن محصولات/ خدمات با استفاده از تبلیغات می باشد. واضح است که این فرآیند در طی یک افق زمانی اتفاق می افتد, بنابراین تقاضای محصول با گذشت زمان افزایش می یابد. لذا در مدل ارایه شده, به واسطه افزایش در تقاضا, کمبود رخ می دهد. در این مدل بازاریابی تابع خطی از زمان فرض شده است که بر تابع تقاضا تاثیر دارد, در حالی که تقاضا خود تابعی از قیمت در نظر گرفته شده است. در مدل پیشنهادی, هزینه پس افت را هنگامی که مدل با کمبود مواجه می شود, همراه با هزینه های خرید, سفارش و نگهداری در نظر گرفته شده است. همچنین الگوریتمی به کار برده شده است تا مقادیر بهینه قیمت خرید , هزینه بازاریابی و زمان موجودی در دست تعیین گردد به طوری که سود فروشنده ماکسیمم گردد. در پایان مثال های عددی همراه با آنالیز حساسیت بر روی پارامترهای کلیدی, ارایه شده است که حاکی از واقعی تر بودن مدل در مقایسه با مدلهای قبلی می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسمعیلی، مریم، و محبت دار، سمیرا. (1390). تعیین مقادیر بهینه قیمت فروش, هزینه بازاریابی و مقدار سفارش بهینه با در نظر گرفتن پس افت. نشریه مهندسی صنایع (دانشکده فنی دانشگاه تهران)، 45(ویژه نامه)، 103-112. SID. https://sid.ir/paper/166427/fa

    Vancouver: کپی

    اسمعیلی مریم، محبت دار سمیرا. تعیین مقادیر بهینه قیمت فروش, هزینه بازاریابی و مقدار سفارش بهینه با در نظر گرفتن پس افت. نشریه مهندسی صنایع (دانشکده فنی دانشگاه تهران)[Internet]. 1390؛45(ویژه نامه):103-112. Available from: https://sid.ir/paper/166427/fa

    IEEE: کپی

    مریم اسمعیلی، و سمیرا محبت دار، “تعیین مقادیر بهینه قیمت فروش, هزینه بازاریابی و مقدار سفارش بهینه با در نظر گرفتن پس افت،” نشریه مهندسی صنایع (دانشکده فنی دانشگاه تهران)، vol. 45، no. ویژه نامه، pp. 103–112، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/166427/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا