مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

18
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین نظام جامع بازاریابی انسان به انسان در صنعت گردشگری سلامت

صفحات

 صفحه شروع 185 | صفحه پایان 217

چکیده

 یکی از مهم‏ترین دغدغه‏ های متولیان در هر مقصد گردشگری ایجاد هویتی منسجم و متناسب با ظرفیت‏ های موجود و انتفال آن به گردشگران بین‏ المللی است. در این رهگذر, به کارگیری آخرین یافته‏ ها و الگوهای بازاریابی و بومی‏ سازی آن متناسب با شرایط مقصد گردشگری در راستای توسعۀ این صنعت ضروری به نظر می‏رسد. پارادایم نوین بازاریابی, که بازاریابی انسان به انسان لقب گرفته, با محوریت انسان و مشارکت مشتری در فرآیند طراحی و ارائۀ ارزش پیشنهادی در کنار به کارگیری فناوری ‏های دیجیتالی نوین در بستر اقتصاد خدمت‏محور, می ‏تواند دغدغه‏ های تدوین نظام جامع بازاریابی مقاصد گردشگری را مرتفع سازد. هدف از این پژوهش, تبیین نظام جامع بازاریابی انسان به انسان در صنعت گردشگری سلامت همسو با هویت فرهنگی و شرایط قانونی و نهادی ایران است. در این پژوهش, با استفاده از راهبرد پژوهشی داده ‏بنیاد چندگانه, نظام جامع بازاریابی انسان به انسان در گردشگری سلامت تبیین و ارائه شد. به این منظور, پژوهشگران با مطالعۀ الگوی بازاریابی انسان به انسان ازطریق تحلیل محتوای کیفی, به تدوین چهارچوب کلی و مفاهیم متناظر با هریک از مؤلفه‏ های این الگو پرداخته و در ادامه با انجام مصاحبه‏ های نیمه‏ ساختار یافته با یازده تن از خبرگان حوزۀ بازاریابی و گردشگری سلامت, نظام جامع بازاریابی انسان به انسان در سطوح سه‏ گانه (کلان, میانی و عملیاتی) را ارائه کرده و کارکردهای متناظر با مقولات تبلوریافته در این الگو را تبیین کردند. نمونه ‏گیری به صورت نظری و به روش گلوله‏ برفی انجام شد و حجم نمونه برمبنای منطق اشباع نظری تعیین شد. نظام پیشنهادی, کلیۀ مراحل از تدوین چشم ‏انداز و مأموریت صنعت و سازمان‏ ها تا اقدامات عملیاتی در پایین‏ترین سطوح و در پیشانی خدمت را در قالب نظامی جامع دربر می‏ گیرد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button