مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,161
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

989
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی روش های تدریس مبتنی بر توسعه آینده پژوهی در آموزش عالی ایران

صفحات

 صفحه شروع 157 | صفحه پایان 173

چکیده

 یکی از وظایف مهم آموزش عالی , توانمندسازی دانشجویان در برابر چالش ها, تقاضاها و نیازهای آینده است. توسعه آینده پژوهی دانشجویان می-تواند از طریق آموزش بهبود یابد, بنابراین می توان ادعا نمود که یکی از متغیرهای مهم, کیفیت روش های تدریس و یادگیری است که می تواند بر توسعه توانایی آینده پژوهی دانشجویان تاثیرگذار باشد. هدف این پژوهش طراحی روش های تدریس مبتنی بر توسعه آینده پژوهی در آموزش عالی می باشد که به شیوه کیفی و با استفاده از راهبرد مبتنی بر نظریه داده بنیاد انجام شد. در این راستا با استفاده از رویکرد هدفمند و بکارگیری معیار اشباع نظری, مصاحبه هایی نیمه ساختار یافته با 14نفر از متخصصان برنامه درسی و آینده پژوهی انجام شد, برای بدست آوردن اعتبار و روایی داده ها از دو روش بازبینی مشارکت کنندگان و مرور خبرگان غیر شرکت کننده در پژوهش استفاده شد. نتایج تحلیل داده ها با کمک نرم افزار MAXQDA 12 در طی سه مرحله, کدگذاری باز, کدگذاری نظری و کدگذاری انتخابی حاکی از 15مقوله کلی است که این مقاله یافته های مطالعه را در چارچوب مدل پارادایمی شامل: موانع, استراتژی ها و پیامدها تحلیل کرده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کشاورز، مهدی، یارمحمدیان، محمدحسین، و نادی، محمدعلی. (1396). طراحی الگوی روش های تدریس مبتنی بر توسعه آینده پژوهی در آموزش عالی ایران. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 8(4 (پیاپی 32) )، 157-173. SID. https://sid.ir/paper/168611/fa

    Vancouver: کپی

    کشاورز مهدی، یارمحمدیان محمدحسین، نادی محمدعلی. طراحی الگوی روش های تدریس مبتنی بر توسعه آینده پژوهی در آموزش عالی ایران. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1396؛8(4 (پیاپی 32) ):157-173. Available from: https://sid.ir/paper/168611/fa

    IEEE: کپی

    مهدی کشاورز، محمدحسین یارمحمدیان، و محمدعلی نادی، “طراحی الگوی روش های تدریس مبتنی بر توسعه آینده پژوهی در آموزش عالی ایران،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 8، no. 4 (پیاپی 32) ، pp. 157–173، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168611/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا