مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

556
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

607
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

توسعه کیفی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر سطح آگاهی اعضای هیات علمی در مورد شاخص های برنامه ریزی

صفحات

 صفحه شروع 155 | صفحه پایان 177

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی راهکارهای توسعه کیفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد با تاکید بر سطح آگاهی اعضای هیات علمی در مورد مولفه های اساسی برنامه ریزی و ارائه پیشنهادهایی بمنظور توسعه کیفی دانشگاه اجرا شده است. در این راستا, سطح آگاهی نسبت به عناصر مطرح در برنامه ریزی درسی شامل نیازسنجی, شیوه های انتخاب اهداف آموزشی, شیوه های انتخاب محتوا, شیوه های سازمان دهی محتوا, شیوه های ارائه محتوا, شیوه های تنظیم زمان, بهره گیری از فناوری در تدریس و شیوه های ارزشیابی مورد بررسی قرار گرفت؛ تا نقاط قوت و ضعف مشاهده شده, جهت استفاده اعضای هیات علمی در تدوین برنامه درسی مورد استفاده قرار گیرد. این پژوهش از نوع زمینه ای است و جامعه آماری آن را اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد تشکیل می دهد که تعداد آنها 39 نفر است. در این پژوهش به روش سرشماری, کل جامعه مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه محقق ساخته بر اساس طیف لیکرت بوده است که روایی آن بر اساس نظرخواهی از متخصصان محرز گردید و پایایی آن برابر 0.92 بدست آمد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار  SPSSدر دو سطح آمار توصیفی (جدول توزیع فراوانی و درصد فراوانی, نمودار درصد فراوانی, میانگین, میانه, مد و چولگی) و آمار استنباطی (آزمون خی دو) صورت گرفت. یافته های پژوهش نشان دادند که سطح آگاهی اعضای هیات علمی از مولفه های نیازسنجی, انتخاب محتوا, شیوه ارائه محتوا, شیوه های تنظیم زمان و شیوه های ارزشیابی در سطح «زیاد» و در مولفه های انتخاب اهداف, شیوه های سازمان دهی محتوا و بهره گیری از فناوری آموزشی در سطح «متوسط» می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هاشمی، سیداحمد. (1391). توسعه کیفی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر سطح آگاهی اعضای هیات علمی در مورد شاخص های برنامه ریزی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 3(2 (پیاپی 10))، 155-177. SID. https://sid.ir/paper/168898/fa

    Vancouver: کپی

    هاشمی سیداحمد. توسعه کیفی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر سطح آگاهی اعضای هیات علمی در مورد شاخص های برنامه ریزی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1391؛3(2 (پیاپی 10)):155-177. Available from: https://sid.ir/paper/168898/fa

    IEEE: کپی

    سیداحمد هاشمی، “توسعه کیفی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر سطح آگاهی اعضای هیات علمی در مورد شاخص های برنامه ریزی،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 3، no. 2 (پیاپی 10)، pp. 155–177، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168898/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button