مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

950
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

782
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و هنجاریابی پرسشنامه سنجش اثربخشی برنامه درسی دوره های آموزش ضمن خدمت الکترونیکی مدیران آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 105

چکیده

 زمینه و هدف: این پژوهش با هدف طراحی و هنجاریابی پرسشنامه سنجش اثربخشی برنامه درسی دوره های آموزش ضمن خدمت الکترونیکی مدیران انجام شده است روش ها: روش پژوهش همبستگی و جامعه آماری آن کلیه مدیران نواحی چهارگانه شیراز هستند در این تحقیق از بین نواحی چهارگانه, با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای به صورت تصادفی, ناحیه 3 به عنوان نمونه انتخاب شد سپس به روش نمونه گیری سرشماری, پرسشنامه بین کل مدیران مدارس دولتی و غیرانتفاعی این ناحیه (242 مدیر) توزیع شد. در این تحقیق, با استفاده از اهدافی که میرکمالی درباره مدیریت آموزشی مطرح کرده و اصول مطرح شده درباره سایر عناصر برنامه درسی الکترونیکی نظیر محتوای الکترونیکی پراتا و لوپز(2005), مواد و منابع آموزشی نیدیو(2005), فعالیت های یادگیری هلمز و گاردنر(2006), راهبردهای یاددهی یادگیری گاریسون(2006), ارزشیابی از برنامه درسی مجازی نیدیو(2005)پرسشنامه ای طراحی شد داده ها از طریق آزمون های تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی بررسی شد. یافته ها: در تحلیل عاملی اکتشافی, عامل های شش عامل اساسی مقاصد و اهداف, محتوا, فعالیت های یادگیرنده, راهبردهای یاددهی و یادگیری(تدریس), مواد و منابع آموزشی, ارزشیابی روی هم رفته, 634/57 درصد از کل واریانس سنجش اثربخشی دوره های آموزش ضمن خدمت مدیران را تبیین می کند و تعداد1گویه حذف و تعداد گویه های پرسشنامه از 28 به 27 گویه تقلیل یافت. نتایج تحلیل عاملی تاییدی نشان داد که گویه های پرسشنامه برنامه درسی دوره های آموزش ضمن خدمت مجازی مدیران آموزشی مورد پذیرش قرار می گیرد. نتیجه گیری: مقیاس پرسشنامه برنامه درسی دوره های آموزش ضمن خدمت مجازی مدیران آموزشی از روایی محتوایی و سازه ای مطلوب برخوردار است و می توان از آن برای ارزیابی دوره های آموزش ضمن خدمت مدیران آموزشی استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طالبی، سعید. (1397). طراحی و هنجاریابی پرسشنامه سنجش اثربخشی برنامه درسی دوره های آموزش ضمن خدمت الکترونیکی مدیران آموزشی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 9(4 (پیاپی 36) )، 91-105. SID. https://sid.ir/paper/168925/fa

    Vancouver: کپی

    طالبی سعید. طراحی و هنجاریابی پرسشنامه سنجش اثربخشی برنامه درسی دوره های آموزش ضمن خدمت الکترونیکی مدیران آموزشی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1397؛9(4 (پیاپی 36) ):91-105. Available from: https://sid.ir/paper/168925/fa

    IEEE: کپی

    سعید طالبی، “طراحی و هنجاریابی پرسشنامه سنجش اثربخشی برنامه درسی دوره های آموزش ضمن خدمت الکترونیکی مدیران آموزشی،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 9، no. 4 (پیاپی 36) ، pp. 91–105، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168925/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا