مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

520
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

675
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی نیازهای مهارتی مدیران گروه های آموزشی دانشگاه شهید بهشتی

صفحات

 صفحه شروع 252 | صفحه پایان 267

چکیده

 هدف از اجرای این پژوهش شناسایی نیازهای مهارتی مدیران گروه های آموزشی دانشگاه شهید بهشتی بر اساس نظریه وتن, کامرون و وودز بود. روش پژوهش, توصیفی و از نوع پیمایشی بوده و از نظر هدف در زمره تحقیقات کاربردی است. جامعه آماری پژوهش را همه مدیران گروه های آموزشی دانشگاه شهید بهشتی در سال 1397-1396 جمعاً 113 نفر تشکیل می دادند. برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شد و تعداد 87 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند که گزینش آن ها با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده صورت گرفت. گردآوری اطلاعات بر اساس پرسشنامه نظر سنجی استاندارد مهارت های مدیران وتن, کامرون و وودز (2000) صورت گرفت که ضریب آلفای کرونباخ آن به میزان 87/0 به دست آمد و روایی صوری و محتوایی آن ها با استفاده از نظر متخصصان تایید شد. تجزیه و تحلیل داده ها به کمک نرم-افزار SPSS و با استفاده ازآزمون های t تک گروهی و فریدمن استفاده انجام شد. نتایج پژوهش نشان داد: مهم ترین نیازهای آموزشی شناسایی شده ی مدیران گروه های آموزشی دانشگاه شهید بهشتی که پیشنهاد می گردد برای ارتقای آن برنامه ریزی لازم انجام گردد, به ترتیب اولویت عبارت اند از مهارت انگیزش اثر بخش, مهارت مدیریت تضاد, مهارت ارتباط سازنده و مهارت مدیریت حل مساله.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهدی زاده، امیرحسین، عراقیه، علیرضا، و لفظی، شیلا. (1398). شناسایی نیازهای مهارتی مدیران گروه های آموزشی دانشگاه شهید بهشتی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 10(4 (پیاپی 40) )، 252-267. SID. https://sid.ir/paper/168971/fa

    Vancouver: کپی

    مهدی زاده امیرحسین، عراقیه علیرضا، لفظی شیلا. شناسایی نیازهای مهارتی مدیران گروه های آموزشی دانشگاه شهید بهشتی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1398؛10(4 (پیاپی 40) ):252-267. Available from: https://sid.ir/paper/168971/fa

    IEEE: کپی

    امیرحسین مهدی زاده، علیرضا عراقیه، و شیلا لفظی، “شناسایی نیازهای مهارتی مدیران گروه های آموزشی دانشگاه شهید بهشتی،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 10، no. 4 (پیاپی 40) ، pp. 252–267، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168971/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button