مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,593
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

234
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی آموزش خانواده به شیوه شناختی - رفتاری بر رضایت مندی زنا شویی والدین دانش آموزان دختر مدارس ابتدایی ناحیه 2 شیراز در سال تحصیلی 88-87

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 90

چکیده

 در این پژوهش تاثیر آموزش های شناختی – رفتاری بر میزان رضایت زناشویی زوجین مورد بررسی قرار گرفته است. در این پژوهش 30 زوج (60 زن و مرد) از بین کلیه والدین دانش آموز دختر مدارس ابتدایی ناحیه 2 شیراز در سال تحصیلی 87-88 که داوطلب شرکت و دارای شرایط لازم بودند, انتخاب و به روش تصادفی خوشه ای در دو گروه آزمایش و کنترل قرار داده شدند. پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ پیش از شروع آموزش های شناختی و رفتاری در مورد هر دو گروه اجرا شد. سپس گروه آزمایش 15 ساعت (5 جلسه سه ساعته) تحت آموزش های شناختی – رفتاری استخراج شده از محتوای پرسشنامه ها قرار گرفتند. در این مدت بمنظور حذف اثر آزماینده, گروه کنترل تحت آموزش های نا مربوط قرار داشت. (آموزش هایی غیر از آموزش خانواده, مانند روش تربیت درست فرزندان و غیره) پس از پایان دوره آموزشی دوباره پرسشنامه رضایت زناشویی در مورد هر دو گروه اجرا شد و با استفاده از آزمون t مستقل و تحلیل واریانس دو سویه, یافته های بدست آمده از اجرای بار دوم پرسشنامه ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که آموزش های شناختی – رفتاری موجب افزایش رضایت زناشویی زوجین می گردد و در سطح 0.05 معنی دار است. به بیان دیگر, آموزش خانواده به صورت معنی داری موجب افزایش رضایت زناشویی شده است و معلوم شد که جنسیت زوجین تاثیری بر میزان اثر بخشی آموزش های شناختی ندارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

خیاط غیاثی، پروین، معین، لادن، و گوهرگانی، شهین. (1389). بررسی آموزش خانواده به شیوه شناختی - رفتاری بر رضایت مندی زنا شویی والدین دانش آموزان دختر مدارس ابتدایی ناحیه 2 شیراز در سال تحصیلی 88-87. زن و جامعه (جامعه شناسی زنان)، 1(1)، 69-90. SID. https://sid.ir/paper/169303/fa

Vancouver: کپی

خیاط غیاثی پروین، معین لادن، گوهرگانی شهین. بررسی آموزش خانواده به شیوه شناختی - رفتاری بر رضایت مندی زنا شویی والدین دانش آموزان دختر مدارس ابتدایی ناحیه 2 شیراز در سال تحصیلی 88-87. زن و جامعه (جامعه شناسی زنان)[Internet]. 1389؛1(1):69-90. Available from: https://sid.ir/paper/169303/fa

IEEE: کپی

پروین خیاط غیاثی، لادن معین، و شهین گوهرگانی، “بررسی آموزش خانواده به شیوه شناختی - رفتاری بر رضایت مندی زنا شویی والدین دانش آموزان دختر مدارس ابتدایی ناحیه 2 شیراز در سال تحصیلی 88-87،” زن و جامعه (جامعه شناسی زنان)، vol. 1، no. 1، pp. 69–90، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/169303/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button