مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,082
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,055
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل سازی بهینه رضایت مندی بیمار از پزشک مبتی بر روش های یادگیری ماشین

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 23

چکیده

 رویکرد بیمار محور در حوزه سلامت به تازگی در حوزه نظام پزشکی کشور ما مطرح شده است ولی تاکنون در زمینه عوامل رضایت بیمار از پزشک تحقیق علمی منتشر شده ای وجود ندارد. مقاله حاضر قصد دارد خلاء بیان شده را با ارزیابی علمی مبتنی بر اطلاعات واقعی کسب شده از مطالعه میدانی پوشش دهد. در این راستا با مرور ادبیات و مدلهای حوزه ارائه خدمات؛ پرسشنامه ای برای حوزه سلامت طراحی و با نظر خبرگان مورد تایید قرار گرفت. به منظور کسب نظر بیماران پرسشنامه بین 500 نفر از افرادی که عمل جراحی زیبایی بینی در تهران انجام دادند, توزیع شد و 395 پرسشنامه جمع آوری شد. تعداد برای تحلیل داده ها, از سه روش درخت تصمیم, ماشین بردار پشتیبان و شبکه های عصبی, استفاده شد. تحلیل نتایج بر حسب معیار صحت نشان داد که کاراترین روش, در اولویت اهمیت عوامل موثر بر رضایت بیمار؛ روش شبکه عصبی بوده است. نتایج تحلیل با این روش حاکی از آن است که موثرترین ویژگی در رضایت مندی بیمار از پزشک, اطلاعاتی است که بیمار انتظار دارد پزشک در اختیارش قرار دهد. نتایج رتبه بندی عوامل در مقایسه با سایر مطالعاتی که تنها از روشهای آماری برای تحلیل استفاده شده بودنشان داد که نتایج نسبتا مشابه بوده و یکدیگر را تایید می کردند. ولی توامندیهایی که روش شبکه عصبی در مدلسازی دارد نقطه قوت این روش نسبت به مطالعات مذکور است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شادمهر، مجتبی، حشمتی، زینب الهدی، ثقفی، فاطمه، و ویسی، هادی. (1394). مدل سازی بهینه رضایت مندی بیمار از پزشک مبتی بر روش های یادگیری ماشین. فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، 7(23-24)، 1-23. SID. https://sid.ir/paper/171492/fa

    Vancouver: کپی

    شادمهر مجتبی، حشمتی زینب الهدی، ثقفی فاطمه، ویسی هادی. مدل سازی بهینه رضایت مندی بیمار از پزشک مبتی بر روش های یادگیری ماشین. فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران[Internet]. 1394؛7(23-24):1-23. Available from: https://sid.ir/paper/171492/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی شادمهر، زینب الهدی حشمتی، فاطمه ثقفی، و هادی ویسی، “مدل سازی بهینه رضایت مندی بیمار از پزشک مبتی بر روش های یادگیری ماشین،” فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، vol. 7، no. 23-24، pp. 1–23، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/171492/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا