مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,103
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

834
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سیاست گذاری رسانه ای آمریکا علیه روسیه؛ هالیوود، جنگ سرد نوین و احیای روسیه هراسی

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 100

چکیده

 در طول دوران جنگ سرد, علاوه بر رقابت تسلیحاتی و ایدئولوژیک میان آمریکا و شوروی که توام با موازنه قوای مبتنی بر بلوک بندی های آن دوره بود, ایالات متحده توانست با بهره مندی از برتری در تولیدات فرهنگی به ویژه در قالب سینمای هالیوود, قدرت نرم خود را از طریق جنگ رسانه ای و بازنمایی فرهنگی پیش ببرد. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی, رفته رفته تمرکز جنگ رسانه ای آمریکا از کمونیسم به اسلام و خاورمیانه تغییر جهت داد. این روند پس از وقوع حوادث یازده سپتامبر تشدید گردید و موجی از محصولات فرهنگی با محتوای اسلام هراسی تولید شدند. اما همزمان با بسط دوباره نفوذ روسیه در بعضی از نقاط جهان و شکل گیری موازنه های جدید قدرت که پاره ای از صاحب نظران از آن تعبیر به جنگ سرد نوین می کنند, به نظر می رسد جنگ رسانه ای آمریکا علیه این کشور مجدداً در حال فعال شدن است. پرسش اصلی این مقاله آن است که آیا تحولات در روابط آمریکا با روسیه بر سیاست گذاری رسانه ای ایالات متحده علیه روسیه تاثیرگذار بوده است؟ نتایج پژوهش نشان می دهد که در واکنش به توفیقات روسیه در نقاط استراتژیک جهان؛ اهداف سیاست گذاری رسانه ای آمریکا پس از یک دوره تمرکز بر اسلام هراسی و بازنمایی علیه مسلمانان, در حال چرخش به سوی روسیه هراسی است. روش تحقیق در این مقاله بر پایه روش تفسیری و مقایسه ای می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسماعیلی، بشیر، و ملائکه، سیدحسن. (1397). سیاست گذاری رسانه ای آمریکا علیه روسیه؛ هالیوود, جنگ سرد نوین و احیای روسیه هراسی. تحقیقات سیاسی و بین المللی، 10(36 )، 75-100. SID. https://sid.ir/paper/172797/fa

    Vancouver: کپی

    اسماعیلی بشیر، ملائکه سیدحسن. سیاست گذاری رسانه ای آمریکا علیه روسیه؛ هالیوود, جنگ سرد نوین و احیای روسیه هراسی. تحقیقات سیاسی و بین المللی[Internet]. 1397؛10(36 ):75-100. Available from: https://sid.ir/paper/172797/fa

    IEEE: کپی

    بشیر اسماعیلی، و سیدحسن ملائکه، “سیاست گذاری رسانه ای آمریکا علیه روسیه؛ هالیوود, جنگ سرد نوین و احیای روسیه هراسی،” تحقیقات سیاسی و بین المللی، vol. 10، no. 36 ، pp. 75–100، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/172797/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button