مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,073
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

991
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین نگرش دانشجویان دختر نسبت به خشونت علیه زنان: آزمون تجربی دیدگاه یادگیری اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 131

چکیده

 هدف اصلی تحقیق حاضر تبیین نگرش دانشجویان دختر نسبت به خشونت بر ضد زنان است. روش تحقیق, پیمایشی و ابزار جمع آوری اطلاعات نیز پرسش نامه بوده است که پایانی (0.78) و اعتبار آن از طریق اعتبار سازه تایید شده است. جامعه آماری تحقیق, متشکل از دانشجویان دختر دانشگاه مازندران بوده است. در مجموع 450 نفر از دانشجویان به روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی متناسب انتخاب شدند. چهارچوب نظری تحقیق, دیدگاه یادگیری اجتماعی بوده است. متغیریهای مستقل مدل تحلیلی که در پی تبیین متغیر وابسته (نگرش نسبت به خشونت بر ضد زنان) بوده اند, شامل جامعه پذیر شدن با نقش های جنسیتی, تشویق و تنبیه متفاوت, مشاهده روابط خشونت آمیز, تجربه خشونت و تقلید از والد هم جنس بوده است. بر اساس تحلیل داده های تحقیق, تمامی فرضیه های نه گانه تحقیق تایید شدند. از میان پنج متغیر مستقل, متغیر تجربه خشونت (0.47) قوی ترین و مهم ترین پیش بینی کننده (مستقیم) نگرش نسبت به خشونت علیه زنان است. بعد از آن به ترتیب متغیرهای جامعه پذیری (0.23), مشاهده خشونت (0.22), الگوی پاداش و تنبیه (0.14) و تقلید (0.11) بیشترین تاثیر را بر نگرش نسبت به خشونت بر ضد زنان داشته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    علی وردی نیا، اکبر، ریاحی، محمداسماعیل، و اسفندیاری، فاطمه. (1389). تبیین نگرش دانشجویان دختر نسبت به خشونت علیه زنان: آزمون تجربی دیدگاه یادگیری اجتماعی. مسائل اجتماعی ایران (دانشگاه خوارزمی)، 1(1)، 103-131. SID. https://sid.ir/paper/173483/fa

    Vancouver: کپی

    علی وردی نیا اکبر، ریاحی محمداسماعیل، اسفندیاری فاطمه. تبیین نگرش دانشجویان دختر نسبت به خشونت علیه زنان: آزمون تجربی دیدگاه یادگیری اجتماعی. مسائل اجتماعی ایران (دانشگاه خوارزمی)[Internet]. 1389؛1(1):103-131. Available from: https://sid.ir/paper/173483/fa

    IEEE: کپی

    اکبر علی وردی نیا، محمداسماعیل ریاحی، و فاطمه اسفندیاری، “تبیین نگرش دانشجویان دختر نسبت به خشونت علیه زنان: آزمون تجربی دیدگاه یادگیری اجتماعی،” مسائل اجتماعی ایران (دانشگاه خوارزمی)، vol. 1، no. 1، pp. 103–131، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/173483/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button