مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,004
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

562
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی آماری پاسخ دینامیکی پل بر اثر عبور خودرو با خصوصیات و کلاس بندی اتفاقی در شرایط مختلف سطح جاده

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 93

چکیده

 مدل سازی و شبیه سازی پاسخ دینامیکی پل در حین عبور خودرو از روی آن, همواره از اهمیت زیادی در طراحی سازه پل برخوردار است. تحقیقات زیادی در این زمینه موجود است که قسمتی شامل بررسی تاثیرات نامعینی های مختلف در سازه و وسیله نقلیه عبوری بر روی پاسخ دینامیکی سیستم کوپل شده پل- وسیله نقلیه می باشد. با وجود تحقیقات فراوان, بررسی آماری دقیق و جامعی روی پاسخ دینامیکی سیستم مذکور انجام گرفته نشده است. بنابراین در این مقاله بعد از مدل سازی مناسب پل-وسیله نقلیه, تمامی نامعینی های موجود در وسیله نقلیه با استفاده از تابع توزیع احتمال گاوسی تولید و با استفاده از روش مونت کارلو, پارامترهای آماری پاسخ دینامیکی سیستم استخراج می شود.. با مطالعه روی میانگین خیز, سرعت و شتاب یک نقطه از پل و همچنین در نظر گرفتن حدود بالا و پایین (بازه قابلیت اطمینان) متناظر و بعلاوه بررسی واریانس موارد مذکور, نتایج جامعی از تاثیرات نامعینی های بیان شده مورد بحث و بررسی قرار داده می شود. از مهم ترین نتایج این مقاله, معرفی پارامترهایی از خودرو (مانند سرعت) می باشد که بیش ترین تاثیر در بالا بردن نامعینی در پاسخ را دارا می باشند. همچنین با ناهموارتر شدن سطح جاده, میزان نامعینی در پاسخ دینامیکی پل افزایش می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اتفاق، میرمحمد، و بهکام کیا، دانیال. (1395). بررسی آماری پاسخ دینامیکی پل بر اثر عبور خودرو با خصوصیات و کلاس بندی اتفاقی در شرایط مختلف سطح جاده. مدل سازی در مهندسی، 14(47 )، 77-93. SID. https://sid.ir/paper/173802/fa

    Vancouver: کپی

    اتفاق میرمحمد، بهکام کیا دانیال. بررسی آماری پاسخ دینامیکی پل بر اثر عبور خودرو با خصوصیات و کلاس بندی اتفاقی در شرایط مختلف سطح جاده. مدل سازی در مهندسی[Internet]. 1395؛14(47 ):77-93. Available from: https://sid.ir/paper/173802/fa

    IEEE: کپی

    میرمحمد اتفاق، و دانیال بهکام کیا، “بررسی آماری پاسخ دینامیکی پل بر اثر عبور خودرو با خصوصیات و کلاس بندی اتفاقی در شرایط مختلف سطح جاده،” مدل سازی در مهندسی، vol. 14، no. 47 ، pp. 77–93، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/173802/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button