مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,723
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

856
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مهارت های فن آوری اطلاعات و ارتباطات بر میزان کارآفرینی، خودکارآمدی و عملکرد تحصیلی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 108

چکیده

 هدف تحقیق حاضر, بررسی تاثیر مهارت های فن آوری اطلاعات و ارتباطات بر میزان کارآفرینی, خودکارآمدی و عملکرد تحصیلی دانشجویان بود. نوع پژوهش, از نظر هدف کاربردی و از نظر اجرا, توصیفی همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش, شامل کلیه دانشجویان دانشگاه کاشان و علوم پزشکی کاشان در سال تحصیلی 94-1393 به تعداد 9353 بود. با استفاده از فرمول کوکران, حجم نمونه 239 نفر تعیین شد که به روش نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم جامعه انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها از چهار پرسش نامه مهارت های فاوا در قالب 25 سوال بسته پاسخ, کارآفرینی در قالب 20 سوال و خودکارآمدی تحصیلی با 20 سوال بسته پاسخ و عملکرد تحصیلی (معدل) استفاده شد. جهت سنجش روایی پرسش نامه, از روایی محتوایی و روایی سازه (تحلیل عاملی تاییدی) استفاده گردید. از طریق ضریب آلفای کرونباخ, پایایی پرسش نامه های مهارت های فاوا 0.84, کارآفرینی 0.79 و خودکارآمدی 0.81 برآورد گردید. تحلیل داده ها در سطح استنباطی با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون, تی تک نمونه ای, رگرسیون و مدل معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار SPSS و Amos انجام شد. یافته ها نشان داد که میانگین هر یک از مولفه های مهارت های فاوا از میانگین فرضی بیشتر و میانگین هر یک از قابلیت های کارآفرینی و خودکارآمدی دانشجویان از میانگین فرضی کمتر بود. بین هر یک از مهارت های فاوا در بعد آموزشی و پژوهشی با کارآفرینی و خودکارآمدی دانشجویان, رابطه مثبت و معنادار به دست آمد. هم چنین, بین مهارت های فاوا در بعد آموزشی با عملکرد تحصیلی دانشجویان, رابطه مثبت و معنادار مشاهده شد. اما, این ارتباط بین مهارت فاوا در بعد پژوهشی با عملکرد تحصیلی دانشجویان, منفی و معنادار بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی، حمید، شکاری، عباس، و حسینیان، بنت الهدی سادات. (1394). تاثیر مهارت های فن آوری اطلاعات و ارتباطات بر میزان کارآفرینی, خودکارآمدی و عملکرد تحصیلی دانشجویان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 6(2 (پیاپی 22))، 85-108. SID. https://sid.ir/paper/175273/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی حمید، شکاری عباس، حسینیان بنت الهدی سادات. تاثیر مهارت های فن آوری اطلاعات و ارتباطات بر میزان کارآفرینی, خودکارآمدی و عملکرد تحصیلی دانشجویان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1394؛6(2 (پیاپی 22)):85-108. Available from: https://sid.ir/paper/175273/fa

    IEEE: کپی

    حمید رحیمی، عباس شکاری، و بنت الهدی سادات حسینیان، “تاثیر مهارت های فن آوری اطلاعات و ارتباطات بر میزان کارآفرینی, خودکارآمدی و عملکرد تحصیلی دانشجویان،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 6، no. 2 (پیاپی 22)، pp. 85–108، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175273/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button