مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,349
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,322
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی عوامل موثر بر موفقیت آموزش مجازی در پژوهشگاه صنعت نفت

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 162

چکیده

 استفاده از آموزش مجازی به خلق, مدیریت و توسعه آموزش به طور اثربخش, سریع و اقتصادی کمک می کند. امروزه موفقیت آموزش مجازی یکی از مهم ترین موضوعات در مدیریت آموزشی می باشد. هدف پژوهش حاضر, ارزیابی عوامل موثر بر موفقیت آموزش مجازی شامل کیفیت سیستم, کیفیت اطلاعات و محتوا عوامل تسهیل کننده, کیفیت استاد, تعامل بین استاد و دانشجویان و تمایل کاربر است. روش تحقیق, توصیفی از نوع پیمایشی بود. ابزار گردآوری اطلاعات, پرسش نامه محقق ساخته بود که روایی محتوایی آن توسط متخصصان تایید و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 0.92 به دست آمد. جامعه آماری پژوهش کلیه کارشناسان پژوهشگاه صنعت نفت بود که در سال 1391 دوره های آموزش مجازی را گذارانده باشند که در حدود 250 نفر بودند که از بین آنها, 156 نفر به عنوان نمونه و به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای- نسبی انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی, شامل میانگین و انحراف استاندارد و برای آزمون فرضیه ها از آمار استنباطی, شامل آزمون کولموگروف- اسمیرنوف, آزمون t تک نمونه ای و آزمون فریدمن استفاده شده است. نتایج نشان داد که عوامل موثر بر موفقیت آموزش مجازی در پژوهشگاه صنعت نفت در شرایط مناسبی هستند و رتبه بندی این عوامل نشان داد که عوامل کیفیت اطلاعات و محتوا, تمایل کاربر و کیفیت سیستم دارای وضعیت مناسب تری نسبت به سایر عوامل هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدخانی، کامران، محمدداوودی، امیرحسین، و جلالی، عاطفه. (1393). ارزیابی عوامل موثر بر موفقیت آموزش مجازی در پژوهشگاه صنعت نفت. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 5(1 (پیاپی 17))، 143-162. SID. https://sid.ir/paper/175307/fa

    Vancouver: کپی

    محمدخانی کامران، محمدداوودی امیرحسین، جلالی عاطفه. ارزیابی عوامل موثر بر موفقیت آموزش مجازی در پژوهشگاه صنعت نفت. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1393؛5(1 (پیاپی 17)):143-162. Available from: https://sid.ir/paper/175307/fa

    IEEE: کپی

    کامران محمدخانی، امیرحسین محمدداوودی، و عاطفه جلالی، “ارزیابی عوامل موثر بر موفقیت آموزش مجازی در پژوهشگاه صنعت نفت،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 5، no. 1 (پیاپی 17)، pp. 143–162، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175307/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button