مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

789
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

735
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان تاثیر محیط چند رسانه ای و شبیه سازی شده آموزش بورس بر میزان یادگیری دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 19

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی تاثیر محیط چند رسانه ای و شبیه سازی شده آموزش بورس و مبادله ارزهای خارجی (فارکس) در مقایسه با روش رایج (سخنرانی, جزوه و ارایه پاورپوینت) بر میزان یادگیری دانشجویان دانشگاه ایلام, انجام شده است. جامعه آماری پژوهش, کلیه دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره های کارشناسی رشته های مدیریت بازرگانی, اقتصاد و حسابداری دانشگاه ایلام بوده و 184 نفر از آنها به صورت تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها, پرسش نامه محقق ساخته بوده که روایی آن به تایید تعدادی از متخصصان و اعضای هیات علمی مرتبط با حوزه تحقیق رسید و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ معادل 0.734 برآورد گردید. داده های بخش نظر سنجی با استفاده از آزمون u مان ویتنی و داده های بخش طرح نیمه آزمایشی با استفاده از آزمون t و تحلیل کوواریانس تجزیه و تحلیل گردیدند. نتایج پژوهش نشان داد که بین دو گروه آزمایشی و شاهد از حیث یادگیری تفاوت معنی داری وجود دارد؛ به این معنی که یادگیری گروه آزمایشی بیش از گروه شاهد بود. هم چنین دانشجویان گروه آزمایشی از فعالیت در محیط شبیه سازی اظهار رضایت بیشتری نموده و یادگیری خود را در حد خوب برآورد نموده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هاشمی، عارف، مهدی زاده، حسین، پوراشرف، یاسان اله، و عزیزی، مریم. (1393). بررسی میزان تاثیر محیط چند رسانه ای و شبیه سازی شده آموزش بورس بر میزان یادگیری دانشجویان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 5(1 (پیاپی 17))، 5-19. SID. https://sid.ir/paper/175311/fa

    Vancouver: کپی

    هاشمی عارف، مهدی زاده حسین، پوراشرف یاسان اله، عزیزی مریم. بررسی میزان تاثیر محیط چند رسانه ای و شبیه سازی شده آموزش بورس بر میزان یادگیری دانشجویان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1393؛5(1 (پیاپی 17)):5-19. Available from: https://sid.ir/paper/175311/fa

    IEEE: کپی

    عارف هاشمی، حسین مهدی زاده، یاسان اله پوراشرف، و مریم عزیزی، “بررسی میزان تاثیر محیط چند رسانه ای و شبیه سازی شده آموزش بورس بر میزان یادگیری دانشجویان،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 5، no. 1 (پیاپی 17)، pp. 5–19، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175311/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button